Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Tiry na tory

Re: Tiry na tory 13 lata 9 miesiąc temu #1026

  •  Avatar
Witam,

Zapraszamy do obejrzenia wystawy "Tiry na tory" w Warszawie w Hali Głównej Dworca Centralnego.

Wystawa to 20 kolorowych plansz. Jej zadanie to skłonić widzów do refleksji, ale też ich rozbawić i zaskoczyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Tiry na tory 13 lata 9 miesiąc temu #1036

  •  Avatar
Co do zatłoczenia dróg etc. - jak najbardziej racja - tam gdzie np. pomimo 3 pasów autostrady nie da się normalnie przejechać , bo tysiace tirów robia kongestię - rozumiem (nie ma takich miejsc w Polsce) albo np. tranzyt przez Alpy etc. Tyle, że jest pewne ALE: W Niemczech przed kryzysem (2008) zaistniał już problem kongestii na torach - nie było można wrzucac kolejnych pociągów na tory bo były one... zatkane. Co by było gdyby nagle te dziesiątki tysięcy TIRów które jadą przez Polskę spróbowac przeładować na PKP ? Ano nic - tory by sie zwyczajnie ZATKAŁY. Bo kolei szanowni państywo też ma ograniczone zdolności przewozu...

Generlanie jednak z tym transferem ładunków z drogi na szyny to jest tak, że to gestor ładunku decyduje i skoro woli ciężarówkę to albo jest to ze względu na niższą cenę albo krótszy czas dostawy albo kombinację tych dwóhc czynników.

Jeśli chodzi natomiast o wiekszą EKOLOGICZNOŚĆ kolei to jest to baaaardzo naciagany argument. Pociągi nie jeżdżą na wodę tylko na prąd (lub diesel w wielu krajach, na wielu odcinkach). Prąd z kolei często pochodzi a elektrowni węglowych które strasznie zanieczyszczają środowisko i emitują wielokrotnie więcej CO2 niż ciężarówki. Dodajmy marnotrawienie prądu (straty w sieci) oraz generalnie mało wydajne koleje (nie tylko w Polsce) i mamy zupełnie inny bilans.

Polecam lekturę poniżej - może się okazać , że ciężarówki za moment będą dużo bardziej ekologiczne od kolei (norma EUR5 już zmniejszyła ilość zanieczyszczeń emitownych przez cieżarówki do minimum - w prorównaniu z tym co było 20 lat temu, a zaraz wejdzie EUR6).

Germany: Study suggests trucks can be more eco-friendly than trains
Deutsche Verkehrs-Zeitung, 06 Jul 2010, p.2:- According to a survey carried out by PE International for the German automotive transport association VDA, rail cargo transport is not always the greener option compared to trucking. Compared to trains with ten loaded waggons that make just-in-sequence deliveries, trucks are actually better. When it comes to transporting heavy containerised piece goods road and rail transport are equal.
PE confirmed that trains are more eco-friendly than trucks for transporting heavy bulk cargo such as cuttings.


Jak widać fakty przeczą propagandzie...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Tiry na tory 13 lata 8 miesiąc temu #1097

  •  Avatar
Witam,
Z tymi badaniami radzę być ostrożnym, gdyż jest wiele opracowań, które przeczą temu, co Pan pisze. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie radzę, więc posłuchać audycji przygotowanej przez naszą organizację i wypowiedzieć się na antenie. Poniżej informacja o audycji.

W sobotę 31 lipca 2010 r. w Studenckim Radiu Żak Politechniki Łódzkiej, odbędzie się audycja poświęcona kampanii „Tiry na tory”. Będą goście z Ministerstwa Infrastruktury, przewoźnicy drogowi i kolejowi, naukowcy i eksperci, osoby przychylne i zdecydowanie nie.
Mieszkańców Łodzi zapraszamy do radioodbiorników na 88,8 MHz, wszystkich pozostałych – do słuchania w czasie rzeczywistym na stronie radia.
Dla tych, którzy nie mogą poświęcić trzech sobotnich godzin przygotowany będzie podcast, który olinkujemy mniej więcej tydzień po nadaniu audycji.

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do odsłuchania oraz komentowania audycji!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.115 s.