Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: uprawnienia do projektowania organizacji

Re: uprawnienia do projektowania organizacji 13 lata 1 miesiąc temu #1694

  • alik
  • alik Avatar
Wspomniane rozporządzenie jest aktem wykonawczym Prawa o ruchu drogowym. To fakt.
Projekt organizacji ruchu jest jednak zgodnie z tym rozporządzeniem DOKUMENTACJĄ BUDOWY - odwołuje się więc do Prawa budowlanego.
Ponieważ w rozporządzeniu (ani w ustawie o ruchu drogowym) nie ma własnej definicji "projektant" należy przyjąć obowiązującą z ustawy Prawo budowlane. Tak funkcjonuje prawo.
Więc zajrzyj Melomanie do jakiejkolwiek decyzji nadajacej uprawnienia budowlane (jeśli masz oczywiście taka możliwość) i sprawdź co określono w zakresie takich uprawnień. Gdyby to były uprawnienia dla Inżyniera ruchu, to OK. Na razie jednak takowych nie dają.
A Ty - że się zapytam - jesteś praktykiem, czy my może tak teoretycznie gawędzimy? Właściwie niepotrzebnie pytam, to widać gołym okiem. No comments ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: uprawnienia do projektowania organizacji 13 lata 1 miesiąc temu #1695

  • alik
  • alik Avatar
POLSKA IZBA INŻYNIERÓW BUDOWNICTWA, KRAJOWA KOMISJA KWALIFIKACYJNA w SZCZEGÓŁOWYM PROGRAMIE EGZAMINÓW NA UPRAWNIENIA BUDOWLANE
ORAZ SPECJALIZACJE TECHNICZNO-BUDOWLANE w WYKAZIE PRZEPISÓW ustalonych zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, nie uwzględniła (chyba przecież nie przez niedopatrzenie) ani ustawy Prawo o ruchu drogowym, ani rozporzadzenia MI w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. No a każdy kto jest w temacie wie, ze bez znajomości tych przepisów nie uda się poprawnie zrobić organizacji ruchu.
I jeszcze raz odsyłam do zapisów w decyzji nadającej uprawnienia budowlane.
TAKIE JEST PRAWO :))
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: uprawnienia do projektowania organizacji 13 lata 1 miesiąc temu #1698

  • alik
  • alik Avatar
nie trzeba mieć zadnych uprawnień do organizacji ruchu co nie zwalnia z obowiązku myslenia
dla przykładu
odległośc widoczności na wyprzedzanie a co za tym idzie długośc lini podwójnej ciagłej jest ustalana na podstawie rozporządzenia o znakach poziomych i pionowych tylko ze ta odległośc jest o połowę mniejsza niż tak z rozporzadzenia o warunkach technicznych
tak więc jak ktoś zmniejszy ją o połowę to gwarancja ze ludzie będą się zabijać tym bardziej ze odległość widoczności na wyprzedzanie nawet ta zredukowana to taka jak z rozporzadzenia o warunkach technicznych a nie to z warunków o znakach
tak więc więcej myslenia mniej urawnień
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: uprawnienia do projektowania organizacji 13 lata 1 miesiąc temu #1705

  • alik
  • alik Avatar
Nie mieszajmy do tego decyzji administracyjnych, ale rozmawiajmy o obowiązujących przepisach - ustawa oraz aktach wykonawczych do nich - czyli rozporządzeniach.
Problemem jest, że rozporządzenie ws. projektów organizacji ruchu nie wskazuje kim jest projektant. Czy to osoba z uprawnieniami w myśl Prawa budowlanego? Można się tylko tego domyślać uznając, że projekt organizacji ruchu jest dokumentacją budowy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: uprawnienia do projektowania organizacji 13 lata 1 miesiąc temu #1707

  • alik
  • alik Avatar
nie trzeba mieć zadnych uprawnień do organizacji ruchu co nie zwalnia z obowiązku myslenia
dla przykładu
odległośc widoczności na wyprzedzanie a co za tym idzie długośc lini podwójnej ciagłej jest ustalana na podstawie rozporządzenia o znakach poziomych i pionowych tylko ze ta odległośc jest o połowę mniejsza niż tak z rozporzadzenia o warunkach technicznych
tak więc jak ktoś zmniejszy ją o połowę to gwarancja ze ludzie będą się zabijać tym bardziej ze odległość widoczności na wyprzedzanie nawet ta zredukowana to taka jak z rozporzadzenia o warunkach technicznych a nie to z warunków o znakach
tak więc więcej myslenia mniej urawnień
Panie Mamoń a czy spotyka Pan w Polsce kierowców dla których brak widoczności stanowi przeszkodę przy wyprzedzaniu? Nie mówiąc już o linii podwójnej ciągłej. Bo ja mówiąc szczerze rzadko takich ludzi spotykam. A dziś jadąc przepisowe 50km/h w terenie zabudowanym (droga lokalna, dość wąska, dużo domków i zjazdów), widziałem jak zbliża się do mnie z tyłu jakiś wariat. Wyprzedził mnie na zakręcie, jadąc około 2 razy szybciej ode mnie.
Przepisy przepisami, ale w Polsce kierowca wie lepiej co wolno i dlaczego wszystkie przepisy są bez sensu. Można zwiększać odległości na wyprzedzanie, zmieniać długości linii a nie będą się zabijać ani mniej ani więcej. Mniej dlatego nie, bo żaden przepis czy zmiana oznakowania nie wpłynie na zmianę stylu jazdy kozaków za kółkiem. Więcej też nie, bo już bardziej niebezpiecznie niż teraz jeździć się nie da.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: uprawnienia do projektowania organizacji 13 lata 1 miesiąc temu #1708

  • alik
  • alik Avatar
Kochani forum-owicze. No ja w tym pracuje. Przestańcie już dywagować nt. uprawnień do projektowania organizacji ruchu - takich nie trzeba posiadać i takie nie istnieją. Są uprawnienia do projektowania dróg ale do tego czy dany odcinek drogi musi posiadać 2 czy też 3 pasy ruchu w jednym kierunku - żeby np. zapewnić odpowiednią przepustowość - już nie trzeba mieć uprawnień. O tym decyduje osoba mająca jakieś pojęcie (choć nie zawsze) a następnie projektant drogowy (czyli mający uprawnienia) projektuje 2 lub 3 pasy ruchu na podstawie opinii wydanej przez osobę nie mająca uprawnień do przeliczeń przepustowości. Przepustowość - to jest element inżynierii ruchu a do inżynierii ruchu - czyli także projektowania lokalizacji znaków - nie trzeba mieć uprawnień.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.173 s.