Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Wysepki na drogach

Re: Wysepki na drogach 13 lata 11 miesiąc temu #640

  • usp ;)
  • usp ;) Avatar
Sprawa dotyczy oczywiście uspokojenia ruchu. Tylko w naszych warunkach jest nadużywana. Bo normalnie zamiast robić uspokojenie ruchu na drodze krajowej (głownie klasy GP - co jest raczej niedopuszczalne) powinno się zrobić obwodnicę - jeśli już rozmawiamy np. o drogach niemieckich.
U nas jak zwykle robi sie prowizoryczne rozwiązania bo niestety masa głównych dróg przechodzi przez miejscowości i jest to raczej wzgląd społeczny. Z warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usutuowanie nie wynika wprost gdzie tj. na jakiej klasie drogi można/nie można*) stosować uspokojenia ruchu.
Są zapisy, z których taki wniosek można by wysnuć
1) par.15.1 dot. szerokości pasów i tam dopuszcza sie szer oznaczone przypisem 4)*-stosuje się przy uspokojeniu ruchu. - znajduje się przy drogach klasy G, Z
2) par.21.5 - dot. pochyleń poprzecznych dróg na łukach poziomych, z którego wynika że moozna zrobić inne pochylenia poprzeczne niż wymagane w tabelach jeśli dotyczy ulic klasy L, da w przypadku uspokojenia ruchu również ulicy klasy Z
3) par 127.9.4 - określa gdzie powinny być w szczególności stosowane wysepki dla pieszych - cyt "na odcinku drogi dwupasowej z uspokojeniem ruchu
Z powyżej przytoczonych paragrafów mozna by wysnuć wniosek ze uspokojenie można stosować co najwyżej na klasie G , Z i tylko na terenie zabudowy. Oczywiście wprowadzanie takich odgięć trasy na wysepkach to załomy trasy które zgodnie z przeopisami powinny mieć odpowiednie parametry (min. promienie łułków , przechyłki). Ale przy wprowadzajniu takiej organizacji ruchu niekoniecznie się pamieta.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Wysepki na drogach 13 lata 11 miesiąc temu #649

  • usp ;)
  • usp ;) Avatar
Wysepki przeszkadzają w urzymaniu drogi, w odśnieżaniu bardzo, ale... mieszkam przy drodze krajowej gdzie właśnie ją przebudowano, na środku jest od groma lewoskrętów, powierzchni wyłączonych itp. i co? i pełno narwańców jedzie środkiem drogi mając w d.. te wszsytkie podwójne cpasy wyłączone - dlaczego bo (jeszcze) nie zainstalowano azyli. Jeżeli realizujemy program "drogi zaufania" i nawet na drogę gminną robimy oprawoskręt i przejście dla pieszych to MUSIMY budować azyle czy inne wysepki bo inaczej drogi zaufania zamienią się znowu w drogi smierci
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Wysepki na drogach 13 lata 11 miesiąc temu #665

  • usp ;)
  • usp ;) Avatar
chicon napisał:
Dlaczego nie odpatrzycie od np. Niemców ich najbezpieczniejszych dróg, gdzie nie ma tego całego badziewia i jest bezpiecznie. Skrzyżowania są zbudowane tak, że duże auto się normalnie mieści, a na rondzie nie potrzeba 100% koncentracji poświęcać na nie wjechanie na krawężnik mogąc patrzeć co się w około dzieje. Dlaczego się pytam się???

Panie kierowco pojazdu wielkogabarytowego dlaczego nie odpatrzysz od niemieckich kierowców kultury na drodze? Dlaczego nie jedziesz w terenie zabudowanym 50km/h a poza nim 80km/h? Dlaczego nagminnie przeładowujesz swój pojazd przekraczając dopuszczalną ładowność ? Pytam się, dlaczego, to takie trudne?

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Wysepki na drogach 13 lata 10 miesiąc temu #773

  • usp ;)
  • usp ;) Avatar
Wcale nie jestem kierowcą takiego pojazdu, tylko czasem muszę się za nimi wlec jak pokonują ten "małpi gaj".
Co do reszty, hmmm... Byłeś kiedyś za granicą?
Widziałeś jak się jeździ normalnie w Niemczech czy Włoszech? Czy tylko na wypowiedziach dziennikarzy w tv Swoją wiedzę opierasz? Niemcy nie przeładowują samochodów, tak jasne, pogadaj z kierowcami zatrudnionymi w zagranicznych firmach. Takie teoretyzowanie, że Polak, to dzikus drogowy możesz naiwnym opowiadać.
Ktoś kto tak jak ja musi jeździć po naszym pięknym kraju nie może jechać całkiem przepisowo, bo tak się po prostu nie da, chcąc dotrzeć gdziekolwiek w jakimś sensownym czasie. Tworzenie wszelakich przeszkód, stawianie fotoradarów nie przynosi żądanego skutku tylko straszy statystycznego Kowalskiego i powoduje jago całkowicie powolną jazdę, która dopiero ściąga na niego niebezpieczeństwo kiedy wyprzedzają go tabuny ciężarówek.
Całe moje pisanie nie przynosi żadnego pożytku, jeśli nie wiesz do czego mają służyć drogi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.114 s.