Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Promień skrętu

Promień skrętu 11 lata 7 miesiąc temu #2949

  • Gość
  • Gość Avatar
Witam serdecznie.

Poszukuję wartości promieni skrętu w zależności od klasy dogi. Wydaje mi się, że jakieś przepisy o tym mówiły, niestety nie mogę sobie przypomnieć jakie. Nie interesuje mnie projektowanie skrzyżowań itp. jedynie urbanistyczne rozwiązania dla np. zjazdów na drogi osiedlowe, do działek budowlanych, do parkingów itd. Czy promień mierzy się po osi skręcającego pasa ruchu, czy może po jego zewnętrznej/wewnętrznej granicy? Interesuje mnie również, czy są jakieś przepisy dotyczące minimalnych promieni skrętu dla zjazdów do parkingów podziemnych oraz ramp międzypoziomowych w garażach. Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś wskazał mi gdzie szukać, do tej pory bezskutecznie błądzę po internecie.

Pozdrawiam!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Promień skrętu 11 lata 7 miesiąc temu #2956

  • Gość
  • Gość Avatar
"Wytyczne do projektowania skrzyżowań drogowych"
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Promień skrętu 11 lata 6 miesiąc temu #2959

  • Gość
  • Gość Avatar
Część udało mi się znaleźć w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r.


§ 78. 1. Zjazd publiczny powinien być usytuowany zgodnie z wymaganiami określonymi w § 113 ust. 7.

2. Zjazd publiczny:

1) powinien mieć:
a) szerokość nie mniejszą niż 5,0 m, w tym jezdnię o szerokości nie mniejszej niż 3,5 m i nie większą niż szerokość jezdni na drodze,
b) nawierzchnię twardą w granicach pasa drogowego,

c) przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym o promieniu nie mniejszym niż 5 m,

d) pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi dostosowane do jej ukształtowania,

e) na długości nie mniejszej niż 7,0 m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne zjazdu nie większe niż 5%, a na dalszym odcinku - nie większe niż 12%,


§ 79. Zjazd indywidualny powinien mieć:

1) szerokość nie mniejszą niż 4,5 m, w tym jezdnię o szerokości nie mniejszej niż 3,0 m i nie większej niż szerokość jezdni na drodze,
2) nawierzchnię co najmniej twardą w granicach pasa drogowego,

3) przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym o promieniu nie mniejszym niż 3 m, lub skosem 1:1, jeżeli jest to zjazd z ulicy,

4) pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi dostosowane do jej ukształtowania,

5) na długości nie mniejszej niż 5,0 m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne nie większe niż 5%, a na dalszym odcinku - nie większe niż 15%.

Niestety w dalszym ciągu poszukuję wytycznych dot. zjazdów między-poziomowych w parkingach wielostanowiskowych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Promień skrętu 11 lata 6 miesiąc temu #3000

  • Gość
  • Gość Avatar
Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Neufert, wyd. Arkady.
Nie są to wprawdzie przepisy, tylko wskazówki i zalecenia ale są tam opisane rzeczy o które pytasz. Przepisów wprost traktujących te sprawy nie ma. W rozporządzeniu o budynkach, które jest tu właściwe (mówię o garażach/parkingach wielopoziomowych), w sprawie dróg jest ogólne odesłanie że powinny one odpowiadać konkretnej sytuacji zgodnie z przepisami odrębnymi, a dokładnie brzmi to tak:
§ 15. 1. Szerokość, promienie łuków dojazdów, nachylenie podłużne i poprzeczne oraz nośność nawierzchni należy dostosować do wymiarów gabarytowych, ciężaru całkowitego i warunków ruchu pojazdów, których dojazd do działki budowlanej i budynku jest konieczny ze względu na ich przeznaczenie, zgodnie z warunkami określonymi w przepisach odrębnych.

Przepisami odrębnymi są w tym przypadku wszelkie przepisy drogowe czyli warunki ws. dróg, rozp. dot. dróg pożarowych, kodeks ruchu i rozporządzenia do niego itp.
pozdr
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.124 s.