Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: znaki "CE" i "B" na polskich drogach

znaki "CE" i "B" na polskich drogach 14 lata 3 miesiąc temu #402

  • romekx
  • romekx Avatar
Czy "Rozporządzenie MI z dnia 11 sierpnia 2004 w sprawie deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym " (Dz.U.Nr 198, poz 2041) zacznie działać? 3-letni (wydłużony) okres przejściowy minął 31.12.2009. Czy słyszeliście coś w sprawie zainteresowania nadzoru budowlanego tym tematem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: znaki "CE" i "B" na polskich drogach 14 lata 3 miesiąc temu #404

  • romekx
  • romekx Avatar
Obecnie więszość norm eurpejskich dotyczących Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu, do których mi. zaliczamy bariery drogowe została zharmonizowana. Ww. produkt jest określony przez normę PN:EN 1317, która typuje 3 grupy wytrzymałości. Aby, dopuścić produkt, na który norma w danym kraju została zharmonizowana, do obrotu na terenie tego kraju i UE musi on posiadać znak CE swiadczący o zgodności z daną normą. Taki znak jest przyznawany produktom spełaniającym warunki określone w tym samym dokumencie, określane na podstawie badań i przypisuje je do odpowiedniej grupy wytrzymałości. Jednak nie jest tam nic napisane o skutkach kolizji motocykla z barierą. Niektóre systemy funkcjionujące na zachodzie są wyposarzone w specjalne nakładki, które minimalizują ryzyko odniesienia poważniejszych obrażeń przez motocyklistów po zderzeniu z barierą, jednak jest to innowacja, a nie standart do którego administradorzy dróg są zobowiązani.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: znaki "CE" i "B" na polskich drogach 14 lata 3 miesiąc temu #407

  • romekx
  • romekx Avatar
Co do CE to słyszałem tylko tyle, że wszelkie wytwórnie MMA "przestrajają" się na Zakładową Kontrolę Produkcji i przeprowadzają badania typu mieszanek by móc używać CE. Więc coś dzieje się w tym zakresie. Do tego nałożyło się wprowadzanie nowych norm, bo badanie typu wymusza "nowa" norma PN-EN. Dużo też zależy od nadzoru, bo często jest tak, że projekt (specyfikacja na materiały) był robiony np. w 2008 roku a realizowany jest w 2010 r. Wtedy trzeba go wykonać po "staremu". Chyba, że w OST jest adnotacja, że dopuszcza się nowe normy (a nie zawsze to jest zawarte) i Nadzór zezwoli na użycie materiałów o innych parametrach (zgodnych z PN-EN).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: znaki "CE" i "B" na polskich drogach 14 lata 3 miesiąc temu #408

  • romekx
  • romekx Avatar
Chodziło mi oto czy słyszeliście, że nadzór budowlany domagał się stosowania produktów wyłącznie ze znakami "CE" lub "B" z grupy produktów które wspomniane rozporządzenie MI zaliczyło do grupy "ocena zgodności wg systemu1"? Dotychczas takie znaki nie były na budowach wymagane. Co dzieje się jeżeli
nadzór znajdzie na budowie takie produkty ? Rozporządzenie "straszy" karami do 100 tys. złotych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: znaki "CE" i "B" na polskich drogach 14 lata 3 miesiąc temu #409

  • romekx
  • romekx Avatar
romekx wymaga i wymagał zawsze. We wszelkiego rodzajach specyfikacjach, które są nieodzownym załącznikiem do projektu zawsze był zapis by urządzenie, materiał itd. posiadał znak CE albo przynajmniej aprobatę techniczną wydaną przez IBDiM. Dlatego i nadzór wymaga.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: znaki "CE" i "B" na polskich drogach 14 lata 3 miesiąc temu #414

  • romekx
  • romekx Avatar
Ale od 1 stycznia 2010 aprobata techniczna w przypadku produktów z "systemem oceny zgodności 1"
już nie wystarcza aby znakować produkt znakiem "B"i potrzebny jest tzw krajowy certyfikat zgodności, którego większość producentów nie posiada. Dodatkowo większość aprobat technicznych tej grupy towarów utraciła swoją ważność z dniem 31.12.2009. I o tę sytuację pytam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.144 s.