Obecnie więszość norm eurpejskich dotyczących Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu, do których mi. zaliczamy bariery drogowe została zharmonizowana. Ww. produkt jest określony przez normę PN:EN 1317, która typuje 3 grupy wytrzymałości. Aby, dopuścić produkt, na który norma w danym kraju została zharmonizowana, do obrotu na terenie tego kraju i UE musi on posiadać znak CE swiadczący o zgodności z daną normą. Taki znak jest przyznawany produktom spełaniającym warunki określone w tym samym dokumencie, określane na podstawie badań i przypisuje je do odpowiedniej grupy wytrzymałości. Jednak nie jest tam nic napisane o skutkach kolizji motocykla z barierą. Niektóre systemy funkcjionujące na zachodzie są wyposarzone w specjalne nakładki, które minimalizują ryzyko odniesienia poważniejszych obrażeń przez motocyklistów po zderzeniu z barierą, jednak jest to innowacja, a nie standart do którego administradorzy dróg są zobowiązani.