Drukuj

Od wczoraj (29 października) kierowcy mogą korzystać z kolejnego odcinka S8 pomiędzy Walichnowami i Sieradzem (węzeł Wieluń – węzeł Sieradz Południe). Dzięki oddaniu do ruchu 38,6 km drogi ekspresowej znacznie skróci się czas podróży pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. Powstał także 6-km łącznik klasy GP od drogi krajowej nr 12 do S8, który połączy Sieradz ze stolicą Dolnego Śląska. Budowa trwała ponad 2,5 roku.

Nowo oddana do ruchu droga została wybudowana w technologii betonowej. Została zaprojektowana tak, aby w przyszłości możliwe było dobudowanie trzeciego, wewnętrznego pasa ruchu bez konieczności ingerencji w obiekty inżynierskie. W ramach inwestycji powstały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy oraz pas awaryjny szerokości 2,5 metra. Do dyspozycji kierowców oddano parę MOP-ów w Chojnach. Powstał także obwód utrzymania drogi w Złoczewie.

Łączna wartość inwestycji to ponad 1,4 mld zł. Odcinek Walichnowy - Sieradz to część projektu w Programie Infrastruktura i Środowisko "Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku węzeł Walichnowy - Łódź (A1)". Umowa o dofinansowanie została podpisana 31 sierpnia 2012 r. Całkowity koszt kontraktu wyniósł 5,3 mld zł, a kwota dofinansowania UE 3,3 mld zł.

Do ukończenia ekspresowego połączenia pomiędzy Łodzią a Wrocławiem brakuje jeszcze 33 km odcinka S8 Sieradz - Łask. Prace na tym odcinku dobiegają końca, trwają odbiory techniczne.

Budowę drogi S8 na terenie województwa łódzkiego inwestor podzielił w sumie na dziewięć odcinków. Prace przy ostatnich czterech rozpoczęły się w 2012 r. Nowe odcinki pozwolą na szybki przejazd od Łodzi w kierunku Wrocławia, natomiast cały przebieg nowo budowanej drogi ekspresowej S8 w przyszłości połączy dwa odległe ośrodki tj. Wrocław z Białymstokiem, dzięki czemu poprawi przepustowość ruchu aglomeracji wrocławskiej, łódzkiej, warszawskiej i białostockiej.

{gallery}stories/0_wiadomosci_drogowe/_zewnetrzne/strabag/S8{/gallery}

Źródło: MIR, Strabag