Drukuj

W przetargu na budowę jednego z odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) oferty złożyło pięciu wykonawców. Najtańsza propozycja wynosi 757,64 mln zł i jest ponad 1 mld zł niższa od kosztorysu inwestorskiego.

Zadanie obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,5 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most będzie mieć długość około 1,5 km i około 46 metrów szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo, z obu stron, został zaplanowany ciąg pieszo–rowerowy.
 
To tylko jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na około 18,5-km odcinku trasy S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska.

Już w najbliższy poniedziałek (19 stycznia) otwarte zostaną oferty na realizację 7,5-km odcinka od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, a tydzień później: 4,5-km fragmentu od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem.

W ramach realizacji POW węzeł Puławska - węzeł Lubelska przewidziana jest m.in. budowa: 18,5-km drogi ekspresowej, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”, a także urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Do składania ofert cenowych zostało zaproszonych 22 firm i konsorcjów. W wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana jest cena i okres gwarancji. Projekt realizowany jest w systemie "projektuj i buduj", a  planowany termin zakończenia inwestycji to drugi kwartał 2019 roku.

Źródło: GDDKiA O/Warszawa