Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

edroga113W stolicy trwa przebudowa Trasy Armii Krajowej – prawie pięciokilometrowy odcinek tej drogi zmienia się w drogę ekspresową. Wykonawca zapowiada zmiany na węźle Modlińska oraz na ul. Powązkowskiej. 27 lutego wieczorem zamknięty zostanie zachodni wiadukt łączący, nad Trasą Armii Krajowej, ulice Powązkowską i gen. S. Maczka. W tym samym czasie rozpocznie się przebudowa ulic związana z budową tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przebudowuje Trasę AK do parametrów drogi ekspresowej S8. Prace budowlane trwają na całym odcinku drogi - od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej. Samochody jeżdżą w obydwu kierunkach wyremontowaną już północną jezdnią trasy, a ekipy budowlane weszły na część południową.

26 lutego zamknięto odcinek jezdni głównej Trasy Toruńskiej na węźle Modlińska. Wyłączona z ruchu jest północna jezdnia główna, a południowa zwężona o jeden pas. Utrudnienia związane są z budową łącznicy z mostu, która powstaje nad ul. Modlińską i potrwają do końca marca.

27 lutego zamknięty zostanie zachodni wiadukt łączący nad Trasą Armii Krajowej ulice Powązkowską i gen. S. Maczka. Ruch w obydwu kierunkach zostanie przełożony na wyremontowany w zeszłym roku wiadukt wschodni. Kierowcy powinni zwracać szczególną uwagę na znaki drogowe, bo organizacja ruchu będzie zmieniana w ciągu dnia – liczba pasów w danym kierunku zmieni się w zależności od pory. Pomiędzy godz. 22.00 a 12.00 dwa pasy ruchu będą prowadziły w kierunku ul. Okopowej, a jeden w stronę ul. Powstańców Śląskich. Natomiast między godz. 12.00 a 22.00 dwoma pasami pojadą kierowcy w stronę ul. Powstańców Śląskich, a jednym w kierunku ul. Okopowej. Taki układ pasów ruchu jest zgodny z natężeniem ruchu pojazdów na ul. Powązkowskiej w szczycie porannym i popołudniowym. Można będzie zjechać w prawo z ul. gen. S. Maczka na Trasę AK (w kierunku al. Prymasa Tysiąclecia) oraz z ul. Powązkowskiej na trasę (w kierunku Mostu gen. S. Grota-Roweckiego). Nie będzie zjazdu w lewo z tych ulic na trasę, czyli z ul. Powązkowskiej w kierunku al. Prymasa Tysiąclecia oraz z ul. gen S. Maczka w stronę mostu.

Również 27 lutego wieczorem rozpocznie się przebudowa ulic związana z budową tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Bezkolizyjny przejazd przez tory będzie gotowy pod koniec przyszłego roku. Zamknięty zostanie fragment ul. Zwoleńskiej od Rogatkowej do Patriotów oraz ul. Mrówcza na długości około 150 m po obydwu stronach skrzyżowania ze Zwoleńską (nieprzejezdne będzie także samo skrzyżowanie). Możliwy będzie ruch pieszych i dojazd do posesji. To zamknięcie pozwoli drogowcom na budowę instalacji podziemnych - kanalizacji, wodociągów, sieci gazowej i teletechnicznej oraz nowego skrzyżowania i odcinków ulic. Te prace potrwają do końca roku.

Przejazd przez tory kolejowe przy stacji Warszawa Międzylesie jest prawdziwą zmorą kierowców – w godzinach szczytu komunikacyjnego zapory opadają co około 10 min. i wtedy trudno poruszać się po okolicznych ulicach. Samochody oczekujące na otwarcie szlabanów skutecznie blokują ruch. Dlatego wybudowany zostanie 80-metrowy tunel po torami, na północ od przejazdu kolejowego. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 roku, a ich koszt to 87 mln zł.

Źródło: UM Warszawa