Drukuj

edroga969Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie i Koleje Mazowieckie podpisały kolejną umowę o współpracy w ramach Wspólnego Biletu. Po raz pierwszy umowa została zawarta aż na cztery lata. Dzięki temu pasażerowie będą mieli pewność, że oferta taryfowa będzie stabilna i trwała.

- Kolej ma potencjał i warto go wykorzystywać. Warszawa postawiła na szyny już kilkanaście lat temu i dziś trudno już sobie wyobrazić podróżowanie po aglomeracji bez Wspólnego Biletu i współpracy z Kolejami Mazowieckimi. W obrębie aglomeracji warszawskiej prawie 49 proc. pasażerów korzysta z biletów ZTM przy przejazdach pociągami KM – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Pierwsza umowa z Kolejami Mazowieckimi została zawarta w 2005 r. i dotyczyła jedynie odcinka pomiędzy Warszawa Wschodnią a Ursusem. Obecnie ze Wspólnego Biletu mogą już korzystać mieszkańcy kilkudziesięciu miejscowości na obszarze ograniczonym stacjami Sulejówek Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków, Płochocin, Legionowo Przystanek i Legionowo Piaski oraz Zagościniec.

– To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich mieszkańców Mazowsza korzystających na co dzień z komunikacji kolejowej, autobusowej i tramwajowej. Wspólny Bilet to nie tylko atrakcyjniejsza oferta cenowa, ale przede wszystkim mniej dokumentów: zamiast dwóch biletów mamy jeden. Cieszę się, że wieloletnia współpraca Kolei Mazowieckich i Zarządu Transportu Miejskiego pozwoliła na wypracowanie długoterminowej oferty dla osób dojeżdżających do pracy w Warszawie – dodaje Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

Jednostką rozliczeniową, tak jak w latach ubiegłych, jest pociągokilometr. Za każdy pociągokilometr w roku 2016 ZTM będzie płacił KM 26,39 zł netto. W 2017 r. stawka wzrośnie do 27,31 zł netto. W 2018 stawka wyniesie 28,21 zł, a w 2019 r. 29,11 zł netto.  

W 2016 roku KM na całym obszarze Wspólnego Biletu wykonają ponad 5,3 mln pociągokilometrów. W kolejnych latach wielkość pracy przewozowej, będzie zależała od harmonogramu modernizacji linii i stopniowego zwiększania oferty przewozowej przez KM.

Nowoczesny tabor, który spółka Koleje Mazowieckie stopniowo wdraża do eksploatacji, a także tabor zmodernizowany pozwala na stałe podnoszenie standardów świadczonych usług przewozowych, a tym samym - lepszą realizację umowy w zakresie Wspólnego Biletu. W grudniu br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę na naprawy z modernizacją 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych, a już na początku roku do eksploatacji zostaną wdrożone wagony piętrowe produkcji Pesy. Niebawem do parku taborowego dołączą kolejne dwa szynobusy, które obsługują połączenia na liniach niezelektryfikowanych.

Źródło: UM Warszawa