Sześciu wykonawców chce budować odcinek tunelowy drogi ekspresowej S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą. Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu - niespełna 968,9 mln zł, a najwyższą Metrostav a.s. z Czech - ponad 1,7 mld zł.
W pierwszym etapie przetargu ograniczonego zainteresowanie firm budową tunelu w ciągu S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą było duże. Z wnioskami wystąpiło 20 chętnych, głównie konsorcja dwóch i więcej firm, przede wszystkim z Włoch i Hiszpanii. Po zbadaniu wniosków zaproszenia do drugiego etapu zostały wysłane do 10 wykonawców, ale oferty złożyło tylko 6 z nich. Połowę wykonawców, którzy złożyli oferty, stanowią włoskie firmy.
W ramach inwestycji trzeba wybudować odcinek tunelowy drogi klasy S długości około 3 km, w tym: z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06mkm, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.
Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego. Ponadto do wykonania są m.in.: wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.
Sąsiedni odcinek S7 (Skomielna Biała - Chabówka) prawdopodobnie też budować będzie włoska firma. Salini Impregilo S.p.A. z Mediolanu zaoferowała w przetargu najkorzystniejszą cenę - około 615 mln zł.
Źródło: GDDKiA O/Kraków