Ostatnia umowa na budowę drogi ekspresowej S8 na Mazowszu została podpisana. 16-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej wybuduje konsorcjum PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. za 404,5 mln zł. Czas na realizację wynosi 22 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych.
Ten odcinek S8, podobnie jak sąsiedni Wyszków - Poręba, wykonany będzie z betonu. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe: „Dybki” oraz „Nagoszewo”.
Z chwilą rozpoczęcia sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie brakujące odcinki S8 pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km na terenie województw mazowieckiego i podlaskiego.
Niemal 250 milionów złotych wynosi wartość umowy, podpisanej 2 lutego, na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 - od istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa podlaskiego. Ten fragment wybuduje firma Polaqua. Zgodnie z umową, droga ma być gotowa w trzecim kwartale 2018 roku. Na tym odcinku drogi S8 nawierzchnia będzie wykonana w technologii asfaltowej.
GDDKiA podpisała już też umowę na budowę S8 Wyszków - Poręba z firmą Skanska. Niespełna 13-kilometrowy fragment będzie kosztował 334,7 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie lipca 2018 roku.
Do połowy 2019 roku ma powstać około 10-km odcinek drogi ekspresowej S8 między Radziejowicami i Przeszkodą. Umowę podpisano z firmą Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., która zrealizuje inwestycję za niespełna 307 mln zł. Sąsiedni, ponad 11,5-km odcinek Przeszkoda-Paszków wybuduje do października 2018 roku firma Intercor.
Źródło: GDDKiA