Przez ostatnie pięć lat najbardziej wzrosła liczba aut wjeżdżających do Wrocławia z kierunku południowego i wschodniego. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że w tych latach oddano kierowcom Autostradową Obwodnicę Wrocławia i S8. W tym czasie miasto wydało najwięcej na inwestycje transportowe.
Z porównania natężeń ruchu na wjazdach do Wrocławia w godzinach porannego szczytu w latach 2010 i 2015 wynika, że liczba samochodów wzrosła o 79 proc. (odpowiednio 10468 i 18714 aut). Najwięcej aut przybyło na ulicach Przedwiośnie i Opatowickiej. Mniej aut jest natomiast na ulicach Karkonoskiej (-9 proc.), Czekoladowej (-18 proc.), Jarnołtowskiej (-61 proc.), Opolskiej (-7 proc.) i Buforowej (-9 proc.). Największy przyrost jest od strony wschodniej (131 proc.) a najmniejszy od zachodu (30 proc.).
Aby usprawnić poruszanie się po mieście, ale także aby ułatwić kierowcom zmianę zwyczajów i wybór komunikacji zbiorowej, inwestycje komunikacyjne ciągle stanowią największą część wśród wszystkich miejskich sektorów inwestycyjnych.
W latach 2010-2013 na infrastrukturę drogową wydano ponad 1,4 mln zł. Zrealizowano m.in. 15 km nowych połączeń komunikacyjnych i 20 km przebudowanych dróg. Na lata 2014-2017 zaplanowano wydać ponad 1,1 mln zł. W tym jest m.in. 16,5 km nowych połączeń komunikacyjnych i 14 km przebudowy dróg.
W programie poprawy stanu technicznego infrastruktury drogowej w latach 2010-2013 wydano ok. 134 mln zł, a w następnych okresie 2014-2017 jest to kwota około 200 mln zł. W sumie wykonano także ok. 34 km chodników. Przebudowane zostały, lub dopiero będą, 24 obiekty inżynierskie.
Na program rowerowy wydano w latach 2010-2013 9 mln zł. Wykonano 34 km tras rowerowych, 1034 stojaków rowerowych oraz 42 śluzy rowerowe. W 2014-2017 na program rowerowy jest przeznaczone 24 mln zł.
Źródło: UM Wrocław