Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

budowa 05Znamy już prawdopodobnego wykonawcę budowy węzła drogowego w Poroninie, jednej z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu, o którą od lat zabiegały władze Małopolski.  

W przetargu na budowę węzła Poronin wpłynęło 12 ofert – najtańszą, opiewającą na blisko 43 mln 870 tys., złożyło konsorcjum firm Banimex i Eurovia i to prawdopodobnie te przedsiębiorstwa budowlane zrealizują inwestycję. Według założeń budowa ma zakończyć się najpóźniej pod koniec listopada przyszłego roku.

- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) – powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.

W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) – powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.

Inwestycja została wpisana do Kontraktu Terytorialnego. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisano w Poroninie w sierpniu ub.r.

Inwestorem całego zadania będzie województwo małopolskie. Roboty budowlane sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego