Drukuj

traffic lights6 kwietnia Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji „Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”. Wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie decyzja jest ostatnim elementem opracowania „Studium wykonalności Zachodniego Drogowego obejścia Miasta Szczecina”.

- Mamy zielone światło dla Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina. Realizację drogi przekazuję niezwłocznie do GDDKiA, bo zgodnie z decyzją z 13 października 2015 r. podjętą przez ówczesną premier Ewę Kopacz, obejście zostało wpisane do sieci autostrad i dróg ekspresowych. – powiedział marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. - To inwestycja ważna tak dla obszaru metropolitalnego, jak i dla całego regionu. Dla mieszkańców i przedsiębiorców. Zrobiliśmy to ramię w ramię z samorządami, które wiedzą jaki potencjał rozwojowy może uruchomić ta trasa – dodał marszałek Geblewicz.

Wydana 6 kwietnia 2017 decyzja, z chwilą gdy stanie się ostateczna, zostanie przeniesiona na przyszłego inwestora tj. Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (w dniu 13 października 2015 r. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie zaliczające Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina do sieci autostrad i dróg ekspresowych), co umożliwi rozpoczęcie działań związanych z procesem inwestycyjnym.

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości około 51 km, prowadząca od autostrady A6 w m. Kołbaskowo, przez Police, tunel pod Odrą, do węzła drogowego w m. Goleniów (skrzyżowanie dróg ekspresowych S3/S6). Realizacja inwestycji spowoduje usprawnienie połączenia z północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z autostradą A6 i drogą ekspresową S3, przyczyni się również do skrócenia czasu dojazdu nad morze w szczególności w sezonie wzmożonego ruchu turystycznego, kiedy to często dochodzi do drastycznego zmniejszenia płynności ruchu na autostradzie A6 i powstawania zatorów drogowych. Ponadto pozwoli wyeliminować tranzytowy transport materiałów niebezpiecznych (do i z ZCH „Police” S.A.) który obecnie realizowany jest przez centrum miasta Szczecina, a tym samym zminimalizuje występowanie sytuacji kryzysowych powstających podczas awarii w trakcie takich transportów. Budowa Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu do portu lotniczego w Goleniowie oraz wzmocnienia rozwoju portu morskiego w Policach.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego