Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

IMG 0492Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów przebuduje 18-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 875 pomiędzy Kolbuszową a Sokołowem Małopolskim. Odcinek drogi wojewódzkiej nr 875 od końca obwodnicy Weryni do początku obwodnicy Sokołowa Małopolskiego będzie stanowił dopełnienie kompleksowej przebudowy drogi łączącej Mielec, Kolbuszową, Sokołów Małopolski i Leżajsk. Koszt jej realizacji wyniesie ponad 34 mln zł, natomiast planowany termin oddania inwestycji to lipiec 2018 roku.

Kierowcy jadący z północno-zachodniej części województwa będą mogli dojechać bezpośrednio do obwodnicy Sokołowa Małopolskiego, która w przyszłości będzie stanowiła połączenie z drogą ekspresową S19.

- Podpisując umowę domykamy dojazd tą drogą do węzła S19 w Sokołowie Małopolskim - mówił marszałek Władysław Ortyl. - Koncepcja dzielenia na mniejsze odcinki była związana z naszym staraniem, aby firmy podkarpackie mogły startować w przetargach na realizację tych inwestycji.

W latach 2008–2009 w ramach ZPORR przebudowany został odcinek od Sokołowa Małopolskiego do Leżajska. W latach 2009–2011, dzięki środkom pozyskanym z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007–2013, zmodernizowano ponad 20-kilometrowy odcinek pomiędzy Mielcem i Kolbuszową. W ramach wspomnianego zadania powstała również mała obwodnica Kolbuszowej wraz z mostem na Nilu.

Przedłużeniem drogi wojewódzkiej nr 875 będzie ponad 6-kilometrowa obwodnica Kolbuszowej i Weryni. Obwodnica Sokołowa Małopolskiego w przyszłości będzie stanowiła połączenie z drogą ekspresową S19. Obie wspomniane inwestycje realizowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020.

Projekt obejmuje odcinek drogi wojewódzkiej nr 875 przebiegający przez miejscowości: Dzikowiec, Osia Góra, Krzaki Wolskie, Poręby Raniżowskie, Raniżów, Staniszewskie, Zielonka, Mazury, Zmysłów i Turza. Na całej długości jezdnia będzie posiadała dwa 3-metrowe pasy ruchu. Droga wyposażona zostanie obustronnie w pobocza bitumiczne i gruntowe.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że wykonawca będzie musiał opracować pełną dokumentację projektową, uzyskać wszelkie wymagane decyzje oraz wykonać roboty budowlane.

Zakres inwestycji:
- przebudowa i punktowa rozbudowa drogi wojewódzkiej w istniejącym przebiegu
- przebudowa/rozbudowa skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi
- budowa mostu nad rzeką Zyzoga
- przebudowa/rozbudowa przepustów
- budowa i przebudowa zatok autobusowych
- budowa i przebudowa i chodników
- budowa ścieżki rowerowej
- budowa, przebudowa i rozbudowa zjazdów do posesji indywidualnych i publicznych
- przebudowa/rozbudowa odwodnienia drogowego (rowów oraz kanalizacji deszczowej)
- budowa, przebudowa i zabezpieczenie infrastruktury technicznej w niezbędnym zakresie
- przebudowa oświetlenia drogowego
- budowa urządzeń ochrony środowiska.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego