Drukuj

edroga808Do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa trafią tysiące podpisów mieszkańców regionu łódzkiego, którzy poparli wybudowanie drogi ekspresowej S14 w planowanym pierwotnie kształcie.

Przedstawiciele Stowarzyszenia „Tak dla S14” jednogłośnie opowiedzieli się za wybudowaniem wszystkich węzłów na planowanej drodze S14. To reakcja na zapowiedź ministra infrastruktury, który ogłosił po raz drugi przetarg na budowę S14. Inwestycja ma być realizowana w formule „Projektuj/Optymalizuj i Buduj”. Łącznie powstanie 28,5 kilometra drogi. Nie wiadomo jednak jaka będzie liczba węzłów na tym odcinku.

- Niestety, w mediach pojawiły się informacje, że przedstawiciele rządu chcą zrezygnować z budowy wszystkich pierwotnie zaplanowanych węzłów - mówił Jacek Lipiński, burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego i prezes Stowarzyszenia „Tak dla S14”. - To dziwne, bo na posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury wszyscy, łącznie z posłami PiS, stwierdzili, że wszystkie węzły są niezbędne. Odbieram to, jako próbę demobilizacji i skłócenia samorządów.

- Dialog ze stroną rządową jest utrudniony - dodał Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. - Na kierowane przez nas pisma otrzymujemy lakoniczną odpowiedź. Dlatego oprócz głosu stowarzyszenia przekażemy także głosy mieszkańców, które złożyli podpisy pod petycjami.

- Każda z gmin ma plany i tereny przemysłowe, które są zlokalizowane przy zjazdach i wjazdach na planowaną drogę ekspresową - mówił Henryk Brzyszcz, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego. - Podkreślam, że trzeba je zachować w takiej formie.

- Łódź w pełni solidaryzuje się ze stanowiskiem stowarzyszenia - dodał Wojciech Michalski, reprezentujący Urząd Miasta Łodzi. - S14 jest obwodnicą aglomeracyjną, której głównym celem jest odciążenie obecnych dróg od tranzytu. I wtedy spełni swoje funkcje, gdy będzie miała maksymalną liczbę węzłów. Jeżeli będzie to tylko droga przerzutowa między A2 a S8, tozahamuje to rozwój gospodarczy gmin leżących wzdłuż jej przebiegu.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego