Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

edroga585Kierowcy poruszający się drogą wojewódzką Trzebnica – Oborniki Śląskie nie muszą już jeździć objazdem przez fragment ruchliwej drogi krajowej nr 5. Zakończono najważniejsze prace drogowe prowadzone na drodze wojewódzkiej 340 i 4 października możliwe było przywrócenie ruchu pod wiaduktem.

W ramach powstającej drogi ekspresowej S5 firma Astaldi, wykonawca trzeciego odcinka (z Marcinowa do węzła Wrocław Północ), buduje duży węzeł Trzebnica. Droga ekspresowa S5 przebiegać będzie w tym miejscu po śladzie obecnej drogi krajowej nr 5, ale poprowadzona zostanie po nowym wiadukcie nad drogą wojewódzką DW 340. Pod koniec sierpnia 2016 r. wprowadzono tutaj zmiany w organizacji ruchu, które spowodowane były koniecznością rozbiórki starych wiaduktów nad drogą wojewódzką i budowy nowych obiektów, a także nowych łącznic i rond). W związku z zamknięciem fragmentu drogi wojewódzkiej DW 340 kierowcy, poruszający się np. z Trzebnicy w kierunku Malczowa czy Borkowic, jeździli objazdem przez fragment drogi krajowej nr 5.

Obecnie wykonawca zakończył najważniejsze prace w tym miejscu i możliwe było przywrócenie wcześniejszej organizacja ruchu. Od 4 października kierowcy jadą już DW 340 bezpośrednio pod wiaduktami przyszłej drogi ekspresowej S5. Nastąpiła też jedna ważna zmiana: na drodze krajowej nr 5 zniknęło dotychczasowe skrzyżowanie (zjazd na Trzebnicę i Oborniki).

Kierowcy będą korzystać z czterech łącznic oraz dwóch nowych rond, które stanowić będą część przyszłego węzła Trzebnica drogi S5. Ronda znajdują się po obu stronach wiaduktów i pozwalają na płynne i bezpieczniejsze włączanie się do ruchu kierowców wjeżdżających z DW 340 na przyszłą drogę ekspresową S5 (obecnie - jeszcze drogę krajową nr 5) oraz zjeżdżających z tej ostatniej.

Astaldi wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek ma zostać oddany do użytku pod koniec 2017 roku.

Źródło: Astaldi