Drukuj

edroga1000W tym roku Łódzki Rower Publiczny umocnił się na pozycji drugiego największego i najpopularniejszego systemu rowerowego w Polsce. Ponad 1,3 miliona wypożyczeń, 27 tysięcy nowych użytkowników, 47 nowych stacji i 480 nowych rowerów – to bilans drugiego sezonu Łódzkiego Roweru Publicznego. Mieszkańcy Łodzi i turyści mogą korzystać ze 148 stacji wypożyczeń i 1490 rowerów. Łącznie w systemie zarejestrowanych jest ponad 90 tysięcy osób.

 

- Łódzki Rower Publiczny jest drugim co do wielkości systemem Nextbike w Polsce po warszawskim Veturilo. Widać to w liczbie wypożyczeń. 1,3 miliona to wynik, o którym wiele miast może tylko pomarzyć – tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, operatora systemu. - W tym roku dzięki decyzji władz miasta system został rozbudowany o 47 stacji i 470 rowerów, udostępniliśmy też dodatkowo 10 rowerów familijnych typu cargo, którymi można przewozić najmłodszych.

Najlepszym miesiącem pod względem liczby wypożyczeń był maj, kiedy przez 31 dni z rowerów skorzystano 194 820 razy. Przez cały miesiąc rowery w Łodzi wypożyczano średnio co 13 sekund. Dużą popularnością cieszyło się również 10 rowerów familijnych. Od września mieszkańcy Łodzi skorzystali z nich 1086 razy.

Najwięcej nowych użytkowników zarejestrowało się bezpośrednio po rozbudowie systemu, w sierpniu. W ciągu jednego miesiąca przybyło ponad 5400 nowych użytkowników, dwa razy więcej niż w lipcu i najwięcej od wiosny ubiegłego roku. - To dzięki rozbudowie o nowe stacje, które powstały m.in. na Bałutach, Widzewie, Polesiu i Górnej, Łódzki Rower Publiczny stał się dostępny i użyteczny na co dzień dla kolejnych tysięcy mieszkańców Łodzi – mówi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.

Najpopularniejszą stacją wypożyczeń w tym roku była stacja „Zachodnia - Manufaktura”, a najpopularniejszą nową stacją spośród uruchomionych w sierpniu była stacja „Dworzec Łódź Fabryczna – ul. POW”. - W ubiegłym roku uruchomiliśmy stacje rowerowe przede wszystkim w Śródmieściu. W tym roku system rozbudowywany został o stacje położone na osiedlach i w bardziej oddalonych punktach. Uzupełniają one system, sprawiają, że staje się bardziej użyteczny dla mieszkańców. Jeżeli wdrażać system rowerów publicznych wieloetapowo, to właśnie w ten sposób – mówi Tomasz Wojtkiewicz.

To nie koniec rozbudowy systemu rowerowego w Łodzi. Na wiosnę na terenie miasta zostanie uruchomionych 5 stacji rowerowych sponsorowanych przez PKN Orlen. Tym samym liczba stacji sponsorskich w mieście wzrośnie do sześciu (w tej chwili działa jedna – Stacja Portowa przy centrum handlowym Port Łódź).

Średni czas jednego wypożyczenia w tym sezonie to 14 minut i 4 sekundy.

Źródło: UM Łódź