Drukuj

edroga065Z informacji uzyskanej od Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie wynika, że 19 grudnia bieżącego roku została wydana decyzja w postępowaniu odwoławczym w zakresie środowiskowych uwarunkowań dla „Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”. Niezwłocznie po doręczeniu dokumentu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, zostanie rozpoczęta procedura przeniesienia decyzji na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która będzie prowadzić inwestycję.

 

- Nasza determinacja okazała się kluczowa. Krok po kroku zbliżamy się rozpoczęcia inwestycji, o którą walczyliśmy ramię w ramię z samorządami Pomorza Zachodniego. To przedsięwzięcie kluczowe dla całego regionu, dla mieszkańców i przedsiębiorców. Obejście wyzwoli olbrzymi potencjał rozwojowy. Procedowanie inwestycji przekażemy do GDDKiA, bowiem zgodnie z decyzją z 13 października 2015 r. podjętą przez ówczesną premier Ewę Kopacz, droga została wpisana do sieci autostrad i dróg ekspresowych – powiedział marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

6 kwietnia 2017 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji „Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”, którą wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie. To ostatni element opracowania „Studium wykonalności Zachodniego Drogowego obejścia Miasta Szczecina”, wykonanego na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego przy współfinansowaniu Gminy Miasto Szczecin, Gminy Goleniów, Gminy Police i Powiatu Polickiego. Od tej decyzji zostały jednak złożone 4 odwołania, które od 12 maja 2017 były rozpatrywane przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie.

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 51 km. Będzie przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie, przez Police, tunel pod Odrą, aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6. Inwestycja usprawni połączenia północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z drogami A6 i S3. Obejście znacząco skróci czasu dojazdu nad morze, szczególnie w sezonie wzmożonego ruchu turystycznego, kiedy to drastycznie zmniejsza się płynność ruchu i powstają zatory drogowe. Inwestycja wyeliminuje transport materiałów niebezpiecznych (do i z ZCH „Police” S.A.), który obecnie jest wykonywany przez centrum stolicy Pomorza Zachodniego, a także zminimalizuje występowanie sytuacji kryzysowych powstających podczas awarii w trakcie takich transportów. Budowa Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu do portu lotniczego w Goleniowie oraz wzmocni rozwój portu morskiego w Policach.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego