Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

DSC01198W Krakowie rusza budowa długo wyczekiwanej Trasy Łagiewnickiej wraz z nową linią tramwajową. Ponad 3,7-kilometrowa droga będzie rozpoczynać się na ulicy Norymberskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Grota-Roweckiego, gdzie zacznie się ponad 400-metrowy tunel biegnący aż do ul. Kobierzyńskiej. Następnie jezdnie zostaną wyprowadzone spod ziemi, aby po około 300 metrach znów przebiegały pod ziemią. 600-metrowy tunel zakończy się przed skrzyżowaniem z ulicą Zakopiańską.

 

Tam, na wysokości obecnego mostu na Wildze, rozpocznie się również przebieg nowej linii tramwajowej. Tuż za skrzyżowaniem jezdnie i tory tramwajowe będą przebiegać w dwóch 700-metrowych tunelach pod terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II na Białych Morzach. Po wyjściu z tunelu droga i linia tramwajowa przecinają rzekę Wilgę, aby po kilkuset metrach zagłębić się pod jezdnie ulic Turowicza i Herberta.

– Tak ułożyliśmy harmonogram prac, aby mieszkańcy nie odczuli zbytnio rozpoczęcia inwestycji. Podczas realizacji całego projektu utrudnienia dla krakowian będą minimalizowane – podkreśla Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa ds. inwestycji. Przez pierwszy miesiąc wykonawca będzie musiał przygotować teren pod roboty budowlane.

– Prace będą polegały głównie na rozbiórce obiektów kubaturowych oraz oczyszczeniu terenu – informuje Krzysztof Kozioł, dyrektor Biura Komunikacji firmy Budimex. Oprócz tego robotnicy pojawią się na Ruczaju, gdzie ma powstać węzeł drogowy łączący nową arterię z planowaną ulicą 8 Pułku Ułanów.

Prace na Kurdwanowie
W kwietniu, po świętach wielkanocnych, rozpoczną się roboty drogowe w rejonie ulicy Witosa. – Nieprzypadkowo wybraliśmy ten termin. Po pierwsze, warunki atmosferyczne będą znacznie lepsze. Po drugie, nie chcieliśmy generować utrudnień dla mieszkańców przed świętami, kiedy istnieje prawdopodobieństwo wzmożonych podróży – mówi Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka. – Krokiem milowym w budowie Trasy Łagiewnickiej będzie przebudowa pętli tramwajowej na Kurdwanowie – tłumaczy wiceprezydent Trzmiel i dodaje, że robotnicy muszą wykonać m.in. dodatkowy rozjazd w kierunku ulicy Herberta. Na tym odcinku prace mają rozpocząć się podczas tegorocznych wakacji.

Jednym ze scenariuszy jest możliwość skierowania na tory do Kurdwanowa dwukierunkowych tramwajów, które nie musiałyby korzystać z pętli. – Ostatecznej decyzji, jak zorganizować komunikację zastępczą na czas inwestycji, jeszcze nie ma. Jesteśmy cały czas w trakcie uzgodnień, aby pasażerowie jak najmniej odczuli przebudowę na Kurdwanowie – podkreśla dyrektor ZIKiT Andrzej Mikołajewski. Jedno jest pewne: wykonawca będzie musiał bardzo pilnować harmonogramu robót. – Do pierwszego września bezwarunkowo musi być przywrócony ruch tramwajowy, a wszystkie prace w rejonie pętli mają się zakończyć przed październikiem – dodaje Krzysztof Migdał z Trasy Łagiewnickiej.

Budowa linii tramwajowej łączącej Kurdwanów z ulicą Zakopiańską oraz nowej drogi, będącej częścią trzeciej obwodnicy Krakowa ma kosztować 802 miliony złotych. – Chcemy, aby z chwilą zakończenia budowy Trasy Łagiewnickiej wystartowały prace związane z powstaniem Trasy Pychowickiej oraz Zwierzynieckiej, co będzie stanowiło istotny element w sieci komunikacyjnej Krakowa – podkreśla wiceprezydent Tadeusz Trzmiel.

Źródło: ZIKiT Kraków