Drukuj

image0105 kwietnia w Krakowie rozpoczęto tzw. dialog konkurencyjny, podczas którego przez 40 dni zainteresowane podmioty mogą składać wnioski w sprawie budowy linii tramwajowej od ul. Meissnera do Mistrzejowic. Przedmiotem dialogu będzie szczegółowy podział zadań i ryzyk oraz ustalenie zasad współpracy, w tym zakres i standardy utrzymania.

 

ZIKiT planuje zaprosić do udziału w postępowaniu trzech wykonawców, którzy spełnią warunki. Jeżeli liczba wykonawców, którzy je spełnią będzie mniejsza lub równa 3, wtedy podejmie decyzje o zaproszeniu do udziału w dialogu konkurencyjnym wszystkich wykonawców. Przewidywany okres prowadzenia dialogu wyniesie około 15 miesięcy.

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie (od ul. Meissnera do Mistrzejowic), realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. W ramach realizacji projektu partner prywatny zobowiąże się do zaprojektowania, wybudowania, sfinansowania i utrzymania wytworzonej infrastruktury.

Celem projektu jest wybudowanie nowego odcinka sieci tramwajowej tworzącego korytarz łączący istniejące elementy sieci tramwajowej przy zachowaniu odpowiedniej prędkości komunikacyjnej, tj. nie niższej niż 24 km/h (wraz z czasem postoju na przystankach). Przewidywany okres, na który zostanie zawarta umowa PPP wynosi niespełna 24 lata (1,5 roku – projektowanie, 2 lata - budowa obiektu, 20 lat - utrzymanie infrastruktury przez partnera prywatnego). Okres ten będzie liczony od momentu zawarcia umowy z partnerem prywatnym. Wynagrodzeniem dla niego będzie tzw. opłata za dostępność, którą będzie ponosił ZIKiT.

Co ważne, przez cały okres trwania umowy torowisko będzie własnością gminy.

Źródło: UM Kraków