Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

Miedzychód 2Na przełomie lipca i sierpnia przejezdny będzie nowy most w Międzychodzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160. Rozpoczynają się prace wykończeniowe. Wraz z otwarciem nowej przeprawy rozpocznie się rozbiórka starej sąsiedniej konstrukcji, którą obecnie poruszają się pojazdy.

 

Budowa 140-metrowego mostu w Międzychodzie rozpoczęła się jesienią 2016 roku. Nowy most powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która łączy miasta w zachodniej części Wielkopolski. Umożliwia ona kierowcom dojazd do węzłów na autostradzie A2 (Poznań - Berlin) w Trzcielu oraz Nowym Tomyślu. Konstrukcja nowego mostu powstała po zachodniej stronie istniejącej przeprawy. Umożliwia to przez cały okres inwestycji korzystanie z istniejącego mostu. Zostanie on rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy. Planowany termin uzyskania przejezdności to przełom lipca i sierpnia.

- Obecnie prowadzimy szereg prac na pomoście oraz duży zakres robót na dojazdach – wyjaśnia prezes firmy Gotowski, Marek Gotowski. - Ułożone są już miedzy innymi pierwsze warstwy bitumiczne. Prace są rozłożone na etapy. Nie możemy zrealizować wszystkich robót od razu. Część z nich warunkuje zamkniecie starego obiektu. Dlatego w pierwszej kolejności skupiamy się na zapewnieniu przejezdności po nowo wykonanej konstrukcji mostu. Zakładamy, że początkowo ruch będzie odbywał się w sposób wahadłowy. Wówczas zyskamy możliwość dokończenia między innymi nowego ronda i rozpoczęcia rozbiórki starej przeprawy. Jednocześnie prowadzone będą roboty typowo wykończeniowe na nowym moście.

Miedzychód 3Miedzychód 4Międzychód 1

 

 

 

 

 

 

 

Nową trzyprzęsłową konstrukcję tworzą stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Na jezdni znajdować się będą dwa pasy ruch oraz pobocze. Zaprojektowano również ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja połączona jest z budową nowych dróg dojazdowych oraz 4-wlotowego ronda. Powstaje ono po południowej stronie przeprawy na przecięciu ulicy J. Piłsudskiego i Wałów Jana Kazimierza. Koszt inwestycji to blisko 21 mln zł. Zakończenie wszystkich prac, łącznie z rozbiórką starej przeprawy planowane jest do listopada.

Źródło: Gotowski