Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

DJI 0211Budowa obwodnicy Malni i Choruli idzie pełną parą. Ponad 6 kilometrów nowej drogi budowanej w technologii betonowej poprawi dojazd do autostrady A4. Roboty ziemne ukończono już w 80 procentach.

 

Budowa obwodnicy zakończy się w połowie przyszłego roku, a dziś na ukończeniu są roboty ziemne. Przebudowano sieć wodociągową oraz infrastrukturę związaną z urządzeniami sterowniczymi Cementowni Górażdze. Drogowcy zakończyli również budowę fundamentów nowo budowanego wiaduktu. Inwestycja warta jest ponad 40 milionów złotych.

- To największa inwestycja na drogach wojewódzkich w regionie. Budowana jest w technologii betonowej, czego wcześniej nie robiliśmy. Wszystkie prace idą zgodnie z planem - mówi Szymon Ogłaza członek zarządu województwa opolskiego.

Tomasz Kędzior z firmy Drog-Bud, wykonawca inwestycji, przyznaje, że jego firma ma doświadczenie związane z budową dróg betonowych. – Podobną drogę budowaliśmy w Dąbrowie Górniczej. Pod względem wytrzymałości jest to bardzo dobra decyzja. Wylewać beton możemy w każdych warunkach. Utrudnienia mogą wystąpić zimą, gdy spadnie śnieg, czy będą ulewne deszcze – mówi Tomasy Kędzior.

482A7692482A7695

 

 

 

 

 

 

 

 

Obwodnica będzie poprowadzona nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423, będącym połączeniem Opola z węzłem autostradowym „Gogolin”.

Na drodze powstaną 3 ronda, wiadukt nad drogą wojewódzką nr 424. Aby zrealizować tę inwestycję potrzebnych będzie ok. 28 tys. m3 betonu.

Źródło: UMWO