Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

20170623RdzawkaNowyTarg3wezly 2Z sześciu złożonych ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej DK 47 na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu jako najkorzystniejszą wybrano tę złożoną przez firmę Stecol Corporation z Chin. Koszt zadania wyceniony przez tego wykonawcę wynosi ponad 706 mln zł, a czas realizacji potrwa 49 miesięcy. Do czasu trwania budowy nie będą wliczane okresy zimowe.

 

O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydowała suma punktów przyznanych wg kryteriów: cena – 60%, właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni - 9%, równość podłużna nawierzchni - 8%, personel wykonawcy - 6%, termin realizacji kontraktu - 12% oraz zagospodarowanie gruntu rodzimego - 5%.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,5 m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roki, na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14-18 tys. pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, tworzą się spiętrzenia ruchu co świadczy o wyczerpaniu przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Do tego dochodzą liczne zjazdy, zabudowa wzdłuż istniejącej drogi, ruch pieszych, co stwarza duże utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz lokalnym.

wiz3Rdzawka NTarg 1wiz5DK47 Rdzawka NTargwiz6DK47 Rdzawka NTarg

 

 

 

 

 

 

Atrakcyjność turystyczna Podhala i związane z tym duże natężenie średniego ruchu dobowego i jeszcze większe weekendowego, budowa drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju oraz istniejący dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki, uzasadniają kontynuację budowy odcinka dwujezdniowego z Rdzawki do Nowego Targu. W mieście tym krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu. Budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.

W 2016 roku rozpoczęła się budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju, którą na czas realizacji podzielono na trzy mniejsze odcinki. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze fragment DK 47 (dwujezdniowy) do Chabówki i tam włączony będzie do istniejącej już dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki. Od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu.

W efekcie prowadzonych inwestycji połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem , na całym przebiegu, drogą dwujezdniową. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wszystkich osób wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry.

Źródło: GDDKiA O/Kraków