Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

edroga027Trwa kompleksowa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Częścią inwestycji jest budowa obwodnicy Płazowa w powiecie tucholskim, którą pierwsze samochody będą mogły przejechać już 27 sierpnia. Szereg prac na DW 240 wykonywanych jest na terenie Tucholi. Wzdłuż całej trasy powstaje bezpieczny ciąg pieszo-rowerowy. Podstawowe prace budowlane zakończą się w grudniu.

 

Obwodnica Płazowa to zbudowana od podstaw nowa część drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Tucholę ze Świeciem. Wiele zabudowań przylegało tu bezpośrednio do starej jezdni. By uniknąć znaczącej ingerencji w istniejącą zabudowę, już na etapie projektowania zdecydowano o poprowadzeniu drogi po nowym śladzie. Wytyczono go na południe od miejscowości, przede wszystkim w polach i na nieużytkach. Obwodnica mierzy 2 kilometry. Zbudowane zostaną przy niej oświetlony parking oraz punkt do ważenia pojazdów ciężarowych. Takie miejsca wykorzystywane są przez inspektorów transportu drogowego, którzy starają się wyeliminować z przebudowanych tras przeciążone tiry. W ubiegłym roku samorząd województwa przekazał tej służbie dwa komplety przenośnych wag.

Skrzyżowania ze starą drogą biegnącą przez Płazowo będą funkcjonalnie rozwiązane i czytelnie oznaczone. Pojazdy skręcające w lewo będą miały wydzielony pas, dzięki czemu nie będą spowalniać ruchu. Po południowej stronie obwodnicy przebiega ciąg pieszo-rowerowy. Po północnej wykonano rowy odwodnieniowe.

Otwarcie dla ruchu nowej obwodnicy pozwoli zlecić kolejne prace przy starym przebiegu drogi. Tam również zaplanowano odnowienie nawierzchni oraz budowę chodników i zatok autobusowych. Autobusy podmiejskie i szkolne nadal mają przejeżdżać przez tę miejscowość. Dobudowane zostaną też chodniki łączące wieś z nowym ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż obwodnicy.

Równocześnie wykonywane są prace na innych odcinkach DW 240. Bardzo duży zakres robót realizowany jest m.in. w Tucholi na ulicy Cegielnianej. Ruch na niej został ograniczony, a pojazdy do 3,5 tony tymczasowo są kierowane przez centrum miasta. Natomiast ciężarówki wyprowadzone zostały na drogę wojewódzką nr 241 i krajowe trasy nr 25 i 22 (objazd przez Sępólno Krajeńskie i Człuchów). Pozwala to szybciej prowadzić prace. Rozpoczęła się także przebudowa mostu w Rudzkim Młynie. Modernizowany jest także odcinek z Terespola Pomorskiego do węzła na S5. W związku z prowadzonymi robotami na kilku odcinkach ruch odbywa się wahadłowo.

Po zakończeniu inwestycji jezdnia na całym odcinku będzie wzmocniona, jej szerokość wyniesie 7 metrów. Rowerzyści i piesi będą mieli do dyspozycji ścieżkę. Separacja pojazdów i innych uczestników ruchu to najlepszy sposób na zdecydowane ograniczenie liczby wypadków. Inwestycja wiąże się poza tym z przebudową kilkunastu przepustów, zatok autobusowych, miejsc postojowych i chodników.

Podstawowe prace na trasie nr 240 potrwają do końca roku. Samorząd województwa wyda na tę jedną z największych inwestycji drogowych w regionie 72 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Źródło: ZDW w Bydgoszczy, UM WK-P