Drukuj

Gdzie i jakie korekty można wprowadzić, aby krakowscy piesi czuli się lepiej chronieni. W Krakowie na 61 przejściach dla pieszych rozpoczyna się audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wyniki raportu już za 3 miesiące.

pieszyZarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu podjął współpracę z grupą specjalistów - audytorów BRD, badających poziom bezpieczeństwa na polskich drogach. Podobne audyty przeprowadzane są dziś w całej Europie.

 

Aby sprawdzić, czy dane przejście dla pieszych w miejscu bez sygnalizacji świetlnej albo przejście przez więcej niż jedną jezdnię zostało zaprojektowane z zachowaniem optymalnych rozwiązań – przeprowadzane są specjalne audyty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W Krakowie pod lupę wziętych zostanie 61 miejsc wytypowanych przez inspektorów ZIKiT. Będą to przejścia przy ul.: Armii Krajowej (4), Meissnera (4), Krupniczej, Na Zjeździe (2), Andersa (23), Jana Pawła II (4), Mackiewicza, Młyńskiej (4), Okulickiego, Brodowicza (2), Olszyny (2), Ptaszyckiego (2), Solidarności (2), Tynieckiej, Strzelców (3), Dobrego Pasterza (2), Olszanickiej, Sucharskiego i Malborskiej.

Audytorami są osoby posiadające ministerialne certyfikaty. To grupa specjalistów, która przez kilka tygodni kontroluje działanie danego skrzyżowania, ale także sprawdza i weryfikuje zachowania wszystkich użytkowników drogi, o różnych porach dnia. To m.in.: przestrzeganie obowiązujących przepisów przez pieszych i kierowców, stosowanie się do oznakowania, widoczność, a także przestrzeganie obowiązującej prędkość samochodów dojeżdżających do przejścia.

Przeanalizowane zostaną konkretne zdarzenia drogowe, na które wpływ ma: człowiek, droga, pojazd, najbliższe otoczenie i samo środowiska drogi. Do 30 listopada br. grupa ekspertów z ministerialnymi certyfikatami zweryfikuje wszystkie wymienione czynniki i wówczas pojawi się diagnoza. Da ona odpowiedź na pytanie, co można zrobić, aby poprawić poziom bezpieczeństwa w badanym miejscu.

Od przyszłego tygodnia badania i kontrole rozpoczną się na 61 krakowskich przejściach dla pieszych. Wszystko po to by ocenić w jakim stopniu istniejące rozwiązanie sprawdzają się albo co należałoby zmienić, poprawić, przebudować albo przeprojektować, by w okolicy przejść – wzrósł poziom bezpieczeństwa zarówno pieszych jak i kierowców.

Źródło: UM Kraków