Drukuj

GJ191018 012Od 19 października kierowcy mogą poruszać się już nowym, ponad 8-kilometrowym odcinkiem północnej obwodnicy Miechowa. Ta długo wyczekiwana inwestycja pozwoli wyprowadzić z centrum miasta ruch samochodów jadących w kierunku Śląska i z powrotem. Dzięki temu zmotoryzowani bezpieczniej i szybciej dojadą do celu, a mieszkańcy zyskają ciszę i spokój.

 

Całkowity koszt projektu to 66 mln zł, z czego ponad 50 mln zł stanowią środki z RPO, natomiast niemal 12,5 mln zł pochodzi z budżetu województwa.

- Obwodnica Miechowa jest już czwartą, po Skale, Oświęcimiu i Gdowie, którą w tym roku otwieramy. Ta droga ma duże znaczenie w układzie komunikacyjnym regionu. Poprawi powiązania z siecią dróg krajowych, wojewódzkich i lokalnych, a to bez wątpienia wpłynie na jeszcze szybszy rozwój Małopolski – mówi marszałek Jacek Krupa. I dodaje: - Nasze działania związane z rozbudową infrastruktury w całym województwie są dokładnie zaplanowane. Realizując największy w historii plan budowy dróg budujemy nie tylko obwodnice, ale także modernizujemy drogi wojewódzkie, dzięki temu mieszkańcy mogą jeździć po bezpiecznych kilometrach nowych dróg. Warto dodać, że tylko w tym roku na te remonty planujemy przeznaczyć aż 467 mln zł.

Nowo wybudowana droga to dwupasmowa jezdnia o szerokości 7 m i długości dokładnie 8,36 km. Swój początek ma na wysokości skrzyżowania ulicy Sienkiewicza z drogą w kierunku Podmiejskiej Woli i Charsznicy. Stąd przebiega w pobliżu Zagorzyc i Siedlisk, a następnie przecina drogę krajową nr 7. Dalej biegnie obrzeżami Strzeżowa I, a następnie ostro skręca do Bukowskiej Woli, gdzie ostatni jej fragment znajduje się w pobliżu węzła przyszłej drogi ekspresowej S7.

GJ191018 032- Dzięki nowej drodze w Miechowie w końcu będzie spokojniej. Ruch tranzytowy, który obciążał centrum zostanie wyprowadzony poza miasto. Ta długo wyczekiwana obwodnica jest niezwykle ważna zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców, którzy w końcu mogą szybciej i bezpieczniej, unikając korków dotrzeć do celu podróży. Warto dodać, że inwestycja ta przyczyni się bezpośrednio do wzrostu konkurencyjności regionu poprzez poprawę dostępności do infrastruktury drogowej – mówi wicemarszałek Wojciech Kozak.

Na trasie miechowskiej obwodnicy wybudowano cztery ronda, które bez wątpienia poprawią przepustowość na drodze. Pierwsze z nich powstały na początku i końcu obwodnicy (skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 783), kolejne na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 7, natomiast ostatnie na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1182K prowadzącą z Miechowa w stronę Sędziszowa.

W ramach inwestycji wybudowano też most nad rzeką Cichą oraz wiadukt nad torami kolejowymi. Nie zabrakło także chodników, zatok autobusowych, barier ochronnych i dróg serwisowych. Wykonano też specjalne przejścia dla zwierząt oraz kilka przejazdów gospodarczych. Całość oświetlają nowoczesne uliczne latarnie.

Co więcej, wzdłuż obwodnicy powstały drogi dojazdowe o łącznej długości 17 km, które zapewnią nie tylko dojazd do pobliskich działek, ale także będą służyły cyklistom. Niemal połowa sfinansowanych z inicjatywy gminy dróg została pokryta asfaltem, a nie jak jest powszechnie praktykowane kamieniem.

Warto dodać, że droga wojewódzka nr 783 ma znaczenie ponadregionalne. Łączy bowiem dwa województwa: małopolskie i świętokrzyskie. Trasa zapewnia połączenie drogi krajowej nr 94 w Olkuszu z drogą wojewódzką nr 768 w Skalbmierzu. Inwestycja ta zagwarantuje nie tylko łatwiejszą komunikację, ale co ważne, przyczyni się do rozwoju gospodarczego województwa.

Źródło: UMWM