Drukuj

Przebieg linii tramwajowej na ul. KaprzakaTramwaje Warszawskie podpisały umowę na zaprojektowanie trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka. Nowe tory pozwolą mieszkańcom południowej części dzielnicy szybko dojechać do centrum.

 

Za 12 miesięcy będzie gotowa szczegółowa dokumentacja projektowa niezbędna do zbudowania nowej trasy tramwajowej na Kasprzaka między Wolską i Skierniewicką. Jej długość wyniesie ok. 3,5 km – na odcinku 2 km zbudowane zostanie zupełnie nowe torowisko, a istniejące tory na ul. Wolskiej i Kasprzaka, mające blisko 1,2 km, zostaną zmodernizowane. Na projektowanej trasie pasażerowie będę mogli korzystać z sześciu nowych przystanków. Powstaną przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Nowe torowisko będzie biegło wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tramwaj zapewni kilku tysiącom mieszkającym tam warszawiaków sprawny i wygodny dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego, a także do centrum Warszawy. Nowe tory, podobnie jak na świeżo zmodernizowanym odcinku na ul. Puławskiej będą obsadzone zielenią.

Tramwaj na ul. Kasprzaka rysunek

 

 

 

 

 

 

Wizualizacja tramwaju na ul. Kasprzaka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka (między ul. Karolkową i Sowińskiego) oraz na ul. Wolskiej (od ul. Elekcyjnej do Kasprzaka). BPBK SA – firma, która zajmie się projektowaniem – ma również obowiązek uzyskania decyzji administracyjnych potrzebnych do przeprowadzenia robót budowlanych, których koniec zaplanowany został na 2023 rok.

Najważniejsze informacje o nowej trasie:
• nowe tory: 2,3 km
• modernizowane torowisko: 1,2 km
• nowe perony: 6
• modernizowane perony: 2
• wartość zamówienia: 2,6 mln zł brutto
• czas opracowania dokumentacji: 12 miesięcy

Źródło: UM Warszawa