Drukuj

budowa 10W siedzibie Ministerstwa Infrastruktury 3 stycznia br. odbyło się spotkanie rady ekspertów, poczas którego przedstawiono propozycje dotyczące waloryzacji nowych kontraktów. Prace nad nimi toczyły się przez ostatnie miesiące.

 

Zgodnie z propozycjami, waloryzacja kontraktów będzie comiesięczna, rozliczana na podstawie realnie wykonanych robót budowlanych, wraz z wystawionym przejściowym świadectwem płatności. Jej maksymalna wysokość wyniesie do 5% kontraktu, a będzie ona obliczana na podstawie obiektywnych wskaźników makroekonomicznych, publikowanych przez GUS. Te dane posłużą do stworzenia tzw. „koszyków waloryzacyjnych”, odrębnych dla kontraktów kolejowych i drogowych. Wśród wskaźników branych pod uwagę w tworzeniu „koszyków” znajdą się m.in. ceny produkcyjne paliwa, stali, kruszywa, średnie wynagrodzenia pracowników branży i inflacja.

- W związku z sytuacją gospodarczą, która w ubiegłym roku zaistniała w sektorze budownictwa liniowego, kilka miesięcy temu podjęliśmy prace nad propozycjami dla branży – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Propozycje były wyczekiwane przez branżę budowlaną. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów. Wiemy, że nie jest możliwe sprawne realizowanie inwestycji bez odpowiedniej polityki dotyczącej kontraktów. Modernizujemy polskie drogi i polską kolej. Dzisiejsze propozycje, przedstawione przez GDDKiA i PKP PLK SA są wyrazem dbałości o to, aby ta modernizacja mogła przebiegać sprawnie i bez zakłóceń – dodał szef resortu.

Źródło: MI

Załączniki:
Pobierz (propozycje_waloryzacja_GDDKiA.pdf)propozycje_waloryzacja_GDDKiA.pdf[ ]692 kB