Drukuj

DSC 0380Budowa II linii metra na Woli wkroczyła w etap wykańczania stacji. Pojawiły się już pierwsze kamienne posadzki. Na stacje trafiły windy i schody ruchome oraz inne urządzenia stacyjne. W tunelach przybywa szyn, rozciągane są kolejne kilometry kabli.

 

Ogromne przestrzenie stacyjne nabierają już docelowego kształtu. Niemal gotowe są wyjścia na powierzchnię i ściany działowe dla pomieszczeń technicznych. Stacje są wyposażane w kolejne urządzenia, a na sufitach peronów układana jest izolacja akustyczna.

Wentylatory, schody, windy
Dostarczone zostały już niemal wszystkie urządzenia wentylatorów i rozpoczęły się prace przy montażu kanałów wentylacyjnych. W pełni wyposażone są podstacje energetyczne, w których na finiszu są prace podłączeniowe. Na stacjach czekają już na montaż schody ruchome i dźwigi windowe.

1000 metrów torowiska, kilometry kabli
Każdego dnia przybywa również torowiska. Z planowanych 7 kilometrów, wykonane zostało już 1000 metrów docelowej trasy dla pociągów. W korytach kablowych tuneli kładzione są kolejne kilometry kabli. Na budowanym odcinku będzie około 200 km tras kablowych, w których ułożone zostanie aż 553 km kabli.
Kamienne posadzki

Prace na stacjach wkroczyły w etap układania kamiennej posadzki peronów i schodów. Właśnie ułożone zostały pierwsze elementy płyty peronowej i rozpoczynają się prace przy układaniu płyt krawędziowych oraz okładzin schodowych, po których będą poruszali się pasażerowie metra. Do ułożenia jest ponad 9500 m2 różnego rodzaju kamiennych płyt.

Poprawa komunikacji miejskiej
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, trwa budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.

Źródło: UM Warszawa