Drukuj

beznazwyNa wschodni brzeg Warty trafiły pierwsze elementy nowej konstrukcji stalowej mostu Lecha. Są to segmenty podporowe, których montaż rozpoczął się już na placu budowy. Wszystkie elementy nowej konstrukcji stalowej trafią tam najpóźniej do 7 maja. Nowa część mostu Lecha będzie prawdopodobnie przejezdna jeszcze w tym roku, szybciej niż planowano.

 

Powstaje konstrukcja mostu Lecha
Do transportu elementów powstających w wytwórni poza Poznaniem używany jest specjalistyczny sprzęt do przewozu elementów ponadnormatywnych. Dostawa segmentów mostu na plac budowy jest trudnym przedsięwzięciem logistycznym. Elementy mają wysokość do 4,5 metra, a ich długość sięga 35 metrów. Największe ważą 45 ton.

Segmenty montowane są na przygotowanych konstrukcjach wsporczych z wykorzystaniem starych podpór mostu. Do montażu wykorzystywany jest żuraw o udźwigu 500 ton. Po montażu nastąpi scalenie konstrukcji poprzez spawanie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Zasadnicze prace związane z montażem konstrukcji stalowej zakończą się do końca czerwca.

Nowa konstrukcja będzie mostem trójprzęsłowym o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki, dysponującym trzema pasami jezdni, ścieżką rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.

Przebudowa mostu Lecha ma zakończyć się w przyszłym roku, jednak w związku z postępem prac powinien on być przejezdny już do końca 2019 roku.

Źródło: UM Poznań