Drukuj

edroga585Od 24 kwietnia obowiązuje zmieniona organizacja ruchu na kolejnej części autostradowej obwodnicy Poznania.

 

Pierwszy etap przebudowy autostradowej obwodnicy Poznania został ukończony. Na odcinku między węzłami Poznań Komorniki i Poznań Luboń wybudowany został trzeci pas oraz zamontowane zostały bariery ochronne. Teraz prace przeniosą się na przeciwległą stronę jezdni. Ukończony pierwszy etap dobudowy, to 6 km trzeciego pasa ruchu i ułożenie nawierzchni do poziomu jezdni południowej w kierunku Warszawy pomiędzy węzłami Poznań Komorniki i Poznań Luboń.

Od 24 kwietnia wykonawca prac wprowadził nową tymczasową organizację ruchu. Ruch samochodowy został w całości przeniesiony na jezdnię południową. Udostępnione będą są 4 pasy oddzielone od siebie barierą - po dwa w każdym kierunku. Samochody ciężarowe mogą korzystać wyłącznie z prawego pasa w obu kierunkach. Jezdnia północna w kierunku Świecka została zajęta w całości na teren budowy i prowadzone są na niej prace związane z rozbudową o trzeci pas ruchu.

Na odcinku pomiędzy węzłami Poznań Zachód i Poznań Komorniki, wprowadzona przed miesiącem tymczasowa organizacja ruchu nie uległą zmianie. Ruch prowadzony jest na każdej jezdni dwoma pasami, a pas awaryjny jest wygrodzony jako teren budowy. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie przez najbliższe tygodnie, do pierwszej połowy czerwca.

Podczas prowadzonych prac zamknięta zostanie łącznica z Poznania i Lubonia w kierunku Świecka.

W nadchodzących tygodniach wykonawca prac m.in. zdemontuje bariery ochronne w pasie rozdziału i na poboczu i prowadzić będzie prace modernizacyjne na obiektach mostowych.

Autostrada z trzema pasami
Dzięki rozpoczętym w połowie marca pracom na autostradowej obwodnicy Poznania powstaną trzecie pasy w obu kierunkach. Mają one być gotowe do końca roku.

Na liczącym 16 km odcinku pomiędzy węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny wybudowany zostanie nie tylko trzeci pas ruchu w każdym kierunku, ale również zmodernizowana zostanie nawierzchnia. Będzie w pełni przystosowana do większego natężenia ruchu, wymienione zostaną bariery ochronne i całe oświetlenie.

Wzdłuż całej trasy wybudowane będą nowe ekrany akustyczne, a istniejące - będą rozbudowane. W efekcie potroją one swoją powierzchnię i zapewnią lepszą ochronę większej liczbie mieszkańców Poznania. Ponadto na odcinku liczącym 27 km pomiędzy Nagradowicami i Gołuskami powstanie 10 tablic na bieżąco informujących kierowców o sytuacji na drodze.

Rozbudowa obwodnicy Poznania to pierwsza w Polsce tak skomplikowana inwestycja prowadzona na autostradzie "pod ruchem". Jest ona niezwykle ważna dla wielu milionów kierowców nie tylko z Poznania i okolic, ale również i z całej Polski, bo A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem komunikacyjnym łączącym wschodnią i zachodnią Polskę. Obwodnicą przejeżdża dziennie około 65 tysięcy pojazdów, co oznacza, że rocznie korzysta z niej blisko 23 mln kierowców.

Podczas prac ograniczono prędkość poruszania się do 70 km/h. Kierowcy powinni szczególnie uważać na znaki informujące o sposobie poruszania się.

Od marca 2019 do czerwca 2020 obowiązywał będzie zakaz wjazdu na obwodnicę Poznania pomiędzy węzłami Poznań Wschód i Poznań Zachód dla pojazdów ponadnormatywnych, o szerokości większej niż 3 metry.

Źródło: UM Poznań