Drukuj

Budowa ścian szczelinowych na stacji Kondratowicza. fot. Maciej Czerski Metro WarszawskiePrace na budowie północno-wschodniego odcinka linii metra M2 idą pełną parą. Lada moment rozpocznie się betonowanie płyty stropowej korpusu przyszłej stacji Bródno.

 

Płyta stropowa
Wszystkie stacje linii M2 budowane są metodą podstropową. Polega ona na tym, że najpierw buduje się betonową płytę – przyszły strop stacji, a następnie wybiera się spod niej ziemię i w ten sposób powstają kolejne poziomy stacji aż do płyty dennej. Na stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu.

Ściany szczelinowe
Na pozostałych stacjach: Zacisze i Kondratowicza trwają prace przy budowie kolejnych ścian szczelinowych, które stanowić będą jednocześnie ściany boczne stacji. Prace te wykonywane są przy użyciu specjalnych głębiarek, które pozwalają na precyzyjne wykonanie głębokiego, a jednocześnie wąskiego wykopu. To w nim następnie umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Na koniec wykop zalewany jest betonem tworząc ścianę szczelinową. To bardzo ważny etap budowy, ponieważ to pierwszy konstrukcyjny element przyszłych stacji.

Ekrany akustyczne
Place budowy tego odcinka położone są bardzo blisko zabudowań mieszkalnych, dlatego wykonawca montuje już ekrany akustyczne. Dzięki temu minimalizowane jest negatywne oddziaływanie budowy. Ekrany obecnie stawiane są na stacjach Zacisze i Bródno.

Na stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu 2. fot. Maciej Czerski Metro WarszawskieNa stacji Bródno trwają już prace przy zbrojeniu pierwszej sekcji stropu 3. fot. Maciej Czerski Metro Warszawskie

 

 

 

 

 

 

 

 

Metro za 36 miesięcy
Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem – na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” u zbiegu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma 36 miesięcy.

Źródło: UM Warszawa