Drukuj

szemud20chwaszczynoWojewoda pomorski wydał zgodę na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S6 Szemud - Chwaszczyno. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu wykonawcy zostanie przekazany plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

 

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona na dwie części. Odcinek Szemud - Chwaszczyno jest zlokalizowany na terenie powiatu wejherowskiego w gminie Szemud i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 13,6 km. W ramach tego zadania zostanie wybudowany węzeł w Koleczkowie, a także miejsca obsługi podróżnych w Kamieniu (dla obu kierunków). Zaprojektowano na nim 19 obiektów inżynierskich, w tym most, estakadę, a także wiadukty i przejście podziemne.

Równocześnie z przekazaniem placu budowy wykonawcy rozpoczną się prace archeologiczne na wskazanych stanowiskach archeologicznych. Kolejny ZRID (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) dla części drogi z Chwaszczyna do Gdyni jest obecnie procedowany. Szacunkowy termin uzyskania ZRID dla tego odcinka to październik 2019 r.

Cały odcinek realizacyjny między Szemudem z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wynosi ok. 817 mln zł.

W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji ZRID są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie - Luzino oraz Luzino - Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

Trwa realizacja odcinków łączących Szczecin z Koszalinem. Pierwszy fragment Goleniów-Nowogard o długości 20 km został oddany do ruch w maju 2019 r. Kolejne o łącznej długości ponad 100 km zostaną udostępnione kierowcom do końca tego roku. Będzie to oznaczało zrealizowanie większości S6 w województwie zachodniopomorskim.

Źródło: GDDKiA