Drukuj

P8230022Mieszkańcy Krakowa coraz częściej sięgają po najszybszy środek transportu – rower. Użytkownicy jednośladów pojawiają się nie tylko na parkowych ścieżkach rowerowych, ale także na większych węzłach komunikacyjnych.

 

Wciąż więc wprowadzane są rozwiązania, które ułatwiają poruszanie się po mieście, takie jak np. wyłączona sygnalizacja na rondzie Mogilskim czy specjalne przejazdy rowerowe na pl. Bohaterów Getta i moście Dębnickim. Ułatwieniem są też cenione przez rowerzystów śluzy rowerowe, które można zobaczyć na ul. Focha czy przy budynku Radia Kraków.

To, co łatwo zaobserwować na ulicach, potwierdzają liczniki rowerowe, które z każdym rokiem biją swoje rekordy. Od stycznia do września tego roku przybyło aż 30% rowerzystów w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku. W ubiegłym roku powstało ok. 9,3 km nowych ścieżek rowerowych, zaś łączna długość infrastruktury rowerowej na koniec 2018 roku wynosiła ok. 230 km.

Nowe ścieżki rowerowe powstały:
- wzdłuż ul. Zakopiańskiej, na odcinku od pętli tramwajowej w Łagiewnikach do przystanku tramwajowego przy ul. s. Faustyny;
- wzdłuż ul. Nowohuckiej, od ul. Koszykarskiej do ul. Stoczniowców i od ronda Dywizjonu 308 do wjazdu do hipermarketu Selgros;
- wzdłuż ul. Wiślickiej, Srebrnych Orłów, Piasta Kołodzieja;
- w ramach budowy ul. Domagały;
- w ramach budowy drogi łączącej ul. Konopnicką z ul. Kobierzyńską/Rydlówką;
- wzdłuż ulic Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej.

W realizacji są drogi dla rowerów:
- od kładki na Wiśle, łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do ronda Matecznego, następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego wraz z kładką na ul. Kamieńskiego (4,7 km);
od ul. Przybyszewskiego wzdłuż ulic: Armii Krajowej oraz Jasnogórskiej do granic miasta (4 km);
- droga dla rowerów powstaje przy realizowanej inwestycji – rozbudowie ulicy Igołomskiej (7,5 km).

Źródło: UM Kraków