Drukuj

budowa 03Wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na budowę fragmentu południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Chodzi o część odcinka B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem).

 

Realizacja części zadania B obejmowała będzie m.in. budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (z rezerwą na 3 pas) na długości ok. 1,3 km, systemu odwodnienia terenu oraz urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zadanie B, stanowiące jeden z trzech odcinków S7 Warszawa-Grójec zostało podzielone na 2 części. Pierwsza to ok. 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. Dla pozostałego 13,5 kilometrowego odcinka tego zadania toczy się postępowanie administracyjne o wydanie decyzji ZRID.

Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości ok. 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Nowa trasa wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.

Droga ekspresowa S7 połączy województwa pomorskie, warmińsko – mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Trasa spełnia funkcję ponadregionalnej drogi tranzytowej łączącej miasta: Gdańsk, Elbląg, Olsztynek, Warszawa, Kielce, Kraków, Rabka.

Źródło: MUW