Drukuj

S6GdyniaWojewoda pomorski wydał kolejną, drugą już zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S6 Chwaszczyno - Gdynia. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

 

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona przez wykonawcę na dwie części. Odcinek Chwaszczyno - Gdynia jest zlokalizowany na terenie powiatu kartuskiego w gminie Żukowo oraz w Gdyni (powiat grodzki) i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 8,4 km. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa duże węzły zespolone - Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack. Powstanie również 15 obiektów inżynierskich.

Droga ekspresowa S6 na tym odcinku będzie miała, ze względu na natężenia ruchu, po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Istniejąca Obwodnica Trójmiasta zostanie rozbudowana w okolicy Gdyni Wielkiego Kacka również do trzech pasów ruchu. To już drugi ZRID na S6, wcześniej, tj. 24 września 2019 r., GDDKiA otrzymała decyzję na odcinek Szemud - Chwaszczyno.

2 i 3 pasy ruchu
Cały odcinek realizacyjny między Szemudem a istniejącą drogą ekspresową S6 - Obwodnicą Trójmiasta - będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Wykonawca wybuduje
Przewidziano budowę 34 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 817 mln zł.

W kolejce pozostałe ZRID
W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie - Luzino oraz Luzino - Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

Dofinansowanie UE
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Źródło: GDDKiA