Drukuj

DSC01198Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w pierwszym przetargu związanym z budową trasy tramwajowej na Gocław. Jedna z najważniejszych tramwajowych inwestycji w Warszawie pozwoli 50 tysiącom mieszkańców osiedla Gocław i osiedla Międzynarodowa na szybki dojazd do centrum stolicy.

 

W przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na Gocław wpłynęło pięć ofert w przedziale od 5,8 mln zł do ponad 10 mln zł. Wykonawcy przedstawili następujące propozycje cenowe:

Teraz komisja przetargowa zbada propozycje. O wyborze najkorzystniejszej z nich w 80% będzie decydowała cena, a w 20% doświadczenie projektantów. Warszawscy tramwajarze na realizację zamówienia przeznaczyli 6 261 000 zł.

Przejazd tramwajem, całej liczącej ponad 3,6 kilometra trasy, zajmie około 20 minut. Nowy odcinek będzie miał swój początek w pobliżu skrzyżowania Międzynarodowej i al. Waszyngtona. Pobiegnie wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego, gdzie planowane są ogólnodostępne zielone tereny rekreacyjne i ciągi spacerowe. Dalej, tory poprowadzone zostaną nad aleją Stanów Zjednoczonych po wiadukcie, na którym powstanie wygodny węzeł przesiadkowy. Dzięki temu będzie można wygodnie przesiąść się z tramwajów do autobusów jadących w kierunku: stacji metro Politechnika, Grochowa i Rembertowa. Aleja Stanów Zjednoczonych zostanie przebudowana i obniżona. Dalej trasa tramwaju na Gocław usytuowana będzie w ciągu rezerwy terenowej, między nowo zbudowanymi osiedlami przy ul. Nowaka-Jeziorańskiego do ul. generała Bora-Komorowskiego. Ostatnie półtora kilometra nowej trasy przebiegnie w ciągu ul. generała Bora-Komorowskiego do pętli autobusowej, która znajduje się w pobliżu trasy Siekierkowskiej. Przebudowana zostanie również sama pętla Gocław.

Na nowej trasie powstanie 7 przystanków, a tramwaje w godzinach szczytu, będą mogły po niej kursować co około 4 minuty. W ramach inwestycji dodatkowo zmodernizowana zostanie także al. Waszyngtona, gdzie przebudowane zostaną tory o długości 2,5 km i 9 peronów przystankowych.

Wykonawca dokumentacji projektowej wyłoniony w przetargu będzie miał dziewięć miesięcy na opracowanie projektów budowlanych. Sama budowa planowana jest w latach 2021-2023. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.

Źródło: UM Warszawa