Drukuj

tat styczen 20202Prace na budowie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór toczą się w bardzo dobrym tempie. W tej chwili pierwsze sto metrów torowiska biegnącego równolegle do ul. Braniborskiej jest już zespawane i zabetonowane. Kolejne odcinki są układane. Na ul. Nabycińskiej pojawiła się nowa nawierzchnia. Natomiast na pl. Orląt Lwowskich drogowcy kończą powoli prace przy sieciach podziemnych.

 

Pierwsze sto metrów nowego torowiska, którym tramwaje pojadą na Nowy Dwór jest już zabetonowane. Wcześniej szyny zostały połączone metodą spawania termitowego. Inżynierowie wyposażyli je też w system antywibracyjny, tak aby tramwaje jeżdżąc po szynach robiły jak najmniej hałasu.

- Jeśli warunki pogodowe pozwolą drogowcy zaczną w ten sam sposób układać drugą nitkę torowiska. Cały czas w hucie produkowane są dla nas kolejne szyny. Powoli na trasie zaczną się również pojawiać słupy, które później będą podtrzymywać sieć trakcyjną. Ogólnie, można powiedzieć, że już ponad kilometrowy fragment nowej trasy ma swój korytarz – mówi Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

tat styczen 202017Wiadukt nad ul. Smolecką zdemontowany
Prace toczą się również przy wiadukcie nad ul. Smolecką. Obiekt jest już w zasadzie w całości rozebrany. Fragment prowadzący do niego ma już ułożoną warstwę stabilizującą podłoże, pojawiły się też pierwsze krawężniki. Na ul. Nabycińskiej, która również zostaje przebudowana w ramach tej inwestycji pojawiła się już nowa nawierzchnia.

Robotnicy pracują teraz przy układaniu chodników. Na pl. Orląt Lwowskich gdzie drogowcy działają od listopada na pierwszym fragmencie jest w większości gotowa nowa kanalizacja. Niebawem wykonawca będzie się przygotowywał do przełożenia ruchu samochodowego na przeciwległy pas.

Przetargi na kolejne odcinki
Wrocławskie Inwestycje rozpisały już przetarg na kolejny odcinek torowiska od ul. Smoleckiej do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony petlą jest w fazie projektowania. Przetarg na roboty ma zostać ogłoszony w przyszłym roku. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! TAT będzie można pojechać w 2023 roku.

Źródło: UM Wrocław