Drukuj

Dobiega końca budowa drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa – Węgrów  na odcinku Stanisławów – Węgrów. Prace drogowe są już zrealizowana w 96%. Jednym z ostatnich etapów realizacji będzie przebudowa mostu przez rzekę Liwiec w Węgrowie. Wartość kontraktu wynosi ponad 102 mln zł netto.

W ramach inwestycji wymieniona została konstrukcja drogi. Powstały drogi serwisowe i ronda na wysokości miejscowości Dobre, Liw oraz na granicy Węgrowa przy skrzyżowaniu z DW 696, a także 38 zatok autobusowych i ciągi pieszo-rowerowe. Przebudowano obiekty mostowe w miejscowościach: Osęczyzna, Makówiec, Roguszyn i Węgrów, a na rondach powstało nowe oświetlenie. Od jesieni 2012 r. nowo wybudowana droga jest już przejezdna. Trwają jeszcze roboty wykończeniowe, tj. wykończenie zjazdów, oznakowanie poziome i pionowe, a także roboty odwodnieniowe. Prace te zostaną zakończone we wrześniu br.

Jednym z ostatnich etapów inwestycji jest przebudowa mostu przez rzekę Liwiec w Węgrowie. Początkowo planowany był remont tego obiektu. Jednak po rozebraniu nawierzchni na moście, okazało się, że jego konstrukcja nie nadaje się do podstawowego remontu, ale do gruntownej przebudowy. Prace rozbiórkowe mostu ruszyły pod koniec ubiegłego tygodnia i potrwają do grudnia tego roku.

Do czasu zakończenia przebudowy mostu będą nadal obowiązywały wprowadzone w marcu objazdy:

  1. Dla samochodów ciężarowych powyżej 8 ton proponowane dwie trasy: Stanisławów (DK 50) – Łochów (DK 62) – Węgrów oraz Mińsk Mazowiecki (DK 2) – Siedlce (DK 63) – Chodów (DW 696) – Węgrów.
  2. Dla samochodów osobowych i innych pojazdów o masie poniżej 8 ton objazd przez miejscowość Krypy. W Węgrowie należy kierować się ul. Żeromskiego, Polną, Wieniawskiego i Gdańską, a następnie DK 62.

Budowana droga wojewódzka nr 637 stanowi dogodne połączenie z Warszawą relacji wschód-zachód, we wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Jej znaczenie jest w dużej mierze turystyczne, ponieważ w najkrótszy sposób łączy Warszawę z południowym Podlasiem. Trasą dojedziemy do Siemiatycz i Puszczy Białowieskiej oraz miejsc kultu religijnego, czyli Drohiczyna i Grabarki. Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Źródło: Skanska.