Drukuj

Koncepcja programowa budowy obwodnicy Suwałk jako fragmentu drogi ekspresowej S61 została przyjęta przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Warszawie. Wrześniowa uchwała KOPI nakłada jednak na projektantów obowiązek wprowadzenia kilku zmian w dokumentacji, co spowoduje przesunięcie na przełom I/II kwartału 2014 roku możliwości złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

 

Najważniejszą i zarazem najbardziej czasochłonną zmianą jest rezygnacja z rezerwy terenu pod trzeci pas ruchu dla każdej z jezdni. Zmiana docelowego przekroju z 2x3 na 2x2 ma przynieść oszczędności w zakresie kosztów inwestycji (mniejsze wykupy terenu, mniejsze obiekty inżynierskie). Wymaga to jednak wprowadzenia odpowiednich poprawek do projektu planowanej obwodnicy.

Obwodnica Suwałk ma mieć 12,4 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny (w sumie szerokość 9,5 m), pas rozdzielający 5 metrów (bez wspomnianej rezerwy terenu). Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2015-2017.

Źródło: GDDKiA