Drukuj

Kamera na ul. Hallera w Gdańsku została zamontowana ponad tydzień temu. Każdego dnia rejestruje ona około 75 zdarzeń drogowych.

Średnio 10 zdarzeń w ciągu każdej godziny szczytu (7.00-9.00 oraz 15.00-18.00) oraz 1-2 zdarzenia podczas pozostałych godzin. Takie są statystyki pierwszych dni pracy kamery rejestrującej zdarzenia na ul. Hallera w Gdańsku (w pobliżu ul. Konarskiego). Przepisy łamią samochody osobowe, ciężarowe a nawet autobusy.

- Już pierwszego dnia zarejestrowała ponad 70 zdarzeń – informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - dodaje Tomasz Wawrzonek.

Kamera została zamontowana po zdarzeniu, do którego doszło w tym miejscu w długi listopadowy weekend – pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. - Sukcesywnie stosujemy w tym miejscu elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu - są już znaki aktywne ostrzegające o przejściu, są tzw. kocie oczka oznaczające bardzo wyraźnie przejście, jest też oznakowanie wyłączające z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem, teraz stanęła tam kamera rejestrująca wykroczenia – wyjaśnia Tomasz Wawrzonek. Pojawił się też pomysł, aby na wiosnę w rejonie przejścia zamontować również szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. Utworzony zostanie w tym miejscu tak zwany tram-pas, zwiększający bezpieczeństwo ruchu oraz umożliwiający tramwajom swobodny przejazd wzdłuż tego fragmentu ulicy Hallera w godzinach szczytu. - Tarm-pas powstanie przez wyłącznie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych – zapowiada Tomasz Wawrzonek. Oznacza to, iż pojazdy samochodowe będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. Z tego też powodu trzeba będzie ograniczyć skręt w lewo z ul. Klinicznej w Hallera z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie specjalnymi separatorami. Do tego  zlikwidowany zostanie jeden pas skrętu w lewo z ul. Klinicznej w ulicę Hallera – dodaje Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną zaopiniowane przez komisję bezpieczeństwa ruchu drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.



Źródło: ZDiZ w Gdańsku