Bariery linowe – groźne czy bezpieczne? Największe kontrowersje budzą u motocyklistów. Ankieta internetowa okazała się bardzo dobrym źródłem informacji dając możliwość wypowiedzenia się licznym osobom na temat barier linowych.
Wyniki w zależności od typu motocykla
Większość ankietowanych, którzy posiadali motocykl typu sportowo-turystycznego albo supersport miało także motory typu turystycznego albo custom (rys. 3). Największe pojemności, pow. 1000 cc. miały motocykle turystyczne i custom. Wśród kategorii supersport i sportowo-turystycznej dominowały pojemności 700-1000 cc. Poniżej wyniki w zależności od rodzaju motocykla.
| | |
| | |
60% ankietowanych, którzy brali udział w zdarzeniach na drogach z barierami linowymi, to właściciele motocykli turystycznych. Dwaj motocykliści, którzy opowiedzieli o swoich wypadkach posiadali motocykle turystyczny i sportowo-turystyczny. Prawie 30% właścicieli motocykli turystycznych przyznało, że zmniejszają prędkość przy dojeździe do barier linowych. Sześciu na siedmiu właścicieli motocykli typu supersport nie zmienniało prędkości. Większość tych, którzy zwiększali odległość przy zauważeniu barier, także posiadała motocykle turystyczne. Kolizji z barierą obawiali się przeważnie właściciele maszyn typu supersport. Posiadacze motocykli sportowo-turystycznych w większości stwierdzali, że drogi alternatywne są szybsze. Najbardziej krytyczni w stosunku do barier byli właściciele motocykli supersport, sportowo-turystycznych i turystycznych.
Wyniki w zależności od pojemności silnika
- poprz.
- nast. »»
Jeździłem w Hiszpanii - tam wszystkie zakręty i niebezpieczne miejsca maja bariery motocyklowe. Hiszpania jest najbezpieczniejszym krajem dla motocyklistów.
W Polsce z tego co słyszałem jest już jedna firma hiszpańska która to oferuje, ale pewnie firma się zwinie i zrobi biznes w kraju cywilizowanym, nie w Polsce.