Spis treści

Wpływ barier linowych na motocyklistówBariery linowe – groźne czy bezpieczne? Największe kontrowersje budzą u motocyklistów. Ankieta internetowa okazała się bardzo dobrym źródłem informacji dając możliwość wypowiedzenia się licznym osobom na temat barier linowych.

Wyniki w zależności od typu motocykla

Większość ankietowanych, którzy posiadali motocykl typu sportowo-turystycznego albo supersport miało także motory typu turystycznego albo custom (rys. 3). Największe pojemności, pow. 1000 cc. miały motocykle turystyczne i custom. Wśród kategorii supersport i sportowo-turystycznej dominowały pojemności 700-1000 cc. Poniżej wyniki w zależności od rodzaju motocykla.

Rys. 8.a Motocykliści, którzy brali udział w zdarzeniach na drogach z barierami linowymi. Podział w zależności od typu motocykla.
Rys. 8.b Dostosowanie prędkości w zależności od barier linowych. Podział w zależności od typu motocykla.
Rys. 8.c Dostosowanie odległości w zależności od barier linowych. Podział w zależności od typu motocykla.
 Rys. 8.d Poczucie bezpieczeństwa przy jeździe wzdłuż barier linowych. Podział w zależności od typu motocykla.
 Rys. 8.e Odczucia przy jeździe wzdłuż barier linowych. Podział w zależności od typu motocykla.
 Rys. 8.f Powód wyboru drogi z barierami linowymi. Podział w zależności od typu motocykla.

60% ankietowanych, którzy brali udział w zdarzeniach na drogach z barierami linowymi, to właściciele motocykli turystycznych. Dwaj motocykliści, którzy opowiedzieli o swoich wypadkach posiadali motocykle turystyczny i sportowo-turystyczny. Prawie 30% właścicieli motocykli turystycznych przyznało, że zmniejszają prędkość przy dojeździe do barier linowych. Sześciu na siedmiu właścicieli motocykli typu supersport nie zmienniało prędkości. Większość tych, którzy zwiększali odległość przy zauważeniu barier, także posiadała motocykle turystyczne. Kolizji z barierą obawiali się przeważnie właściciele maszyn typu supersport. Posiadacze motocykli sportowo-turystycznych w większości stwierdzali, że drogi alternatywne są szybsze. Najbardziej krytyczni w stosunku do barier byli właściciele motocykli supersport, sportowo-turystycznych i turystycznych.


Wyniki w zależności od pojemności silnika

Komentarze  
MotoRAMBO
0 #1 MotoRAMBO 2013-11-27 14:41
Bariery linowe są zabójcze dla motocyklistów!

Jeździłem w Hiszpanii - tam wszystkie zakręty i niebezpieczne miejsca maja bariery motocyklowe. Hiszpania jest najbezpieczniejszym krajem dla motocyklistów.
W Polsce z tego co słyszałem jest już jedna firma hiszpańska która to oferuje, ale pewnie firma się zwinie i zrobi biznes w kraju cywilizowanym, nie w Polsce.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.