contentmap_plugin

image003Od ubiegłego tygodnia kierowcy mogą jeździć po krótkim fragmencie przyszłej drogi ekspresowej S5 Wrocław - Korzeńsko. Na 1,5-kilometrowym odcinku obwodnicy Trzebnicy, gdzie obecnie budowany jest jeden z dużych węzłów drogowych S5, ruch został przełożony na nową jezdnię.

W ramach powstającej drogi ekspresowej S5 firma Astaldi, wykonawca trzeciego odcinka (z Marcinowa do węzła Wrocław Północ), buduje duży węzeł Trzebnica. Pozwoli on na bezpieczne i wygodne skomunikowanie Trzebnicy zarówno z Wrocławiem i Poznaniem, jak i z Obornikami Śląskimi. Droga ekspresowa S5 przebiegać będzie w tym miejscu po śladzie obecnej drogi krajowej nr 5 (DK5), ale poprowadzona zostanie po dwóch nowych wiaduktach: nad drogą powiatową do Trzebnicy i Węgrzynowa (nr 1343D) oraz nad drogą wojewódzką DW nr 340. Oba obiekty zastąpią istniejące, spełniając wymogi zakładane dla ruchu samochodowego po drodze ekspresowej o dwóch pasach w każdą stronę. Stare wiadukty zostaną rozebrane. Pojawią się też nowe łącznice i dwa ronda.

image015Wykonawca przez ostatnie tygodnie przygotowywał się do przełożenia ruchu na nową nawierzchnię na odcinku długości około 1,5 kilometra. Robotnicy kończyli prace przy układaniu masy bitumicznej, a następnie przy oznakowywaniu jezdni i montowaniu barier ochronnych. Jezdnia przebiega po dwóch nowych wiaduktach.

Dla kierowców zmiana ma charakter raczej symboliczny – nowa droga przebiega bowiem tuż obok i równolegle do odcinka drogi krajowej nr 5, który zostanie zamknięty po przełożeniu ruchu. Jest to jednak wyjątkowa okazja do przejechania się krótkim fragmentem przyszłej drogi ekspresowej S5 już teraz, na rok przed jej oficjalnym otwarciem.

Po przełożeniu ruchu firma Astaldi będzie kontynuowała prace przy budowie węzła Trzebnica, m.in. przy nasypach, łącznicach i dwóch rondach. Rozpocznie się także rozbiórka starych wiaduktów.

Wykonawca wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 roku.

Źródło: Astaldi

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.