W ramach podnoszenia bezpieczeństwa w Krakowie będą montowane dodatkowe poręcze przy wewnątrzpojazdowych automatach biletowych w autobusach, w których korzystanie z tych urządzeń jest utrudnione, a często wręcz niebezpieczne.
Jak większość programów społecznych, AENEAS ma również zaplanowaną kampanię edukacyjną, skierowaną przede wszystkim do młodzieży. Pierwszy etap tej kampanii odbył się w grudniu ubiegłego roku serią spotkań w szkołach. Natomiast 19 maja 2010 roku rozpoczęła się jej część zewnętrzna polegająca na rozwieszeniu w mieście promujących akcję dwóch plakatów Andrzeja Mleczki.
Oba plakaty zwracają uwagę na potrzeby starszych pasażerów i problemy, z którymi muszą się oni zmierzyć podróżując komunikacją miejską. Plakaty pojawiły się w centrum Krakowa, na przystankach, w pobliżu szkół, a także w lokalnych mediach. Niedługo będą rozpowszechnione we wszystkich szkołach podstawowych i gimnazjalnych.
Jednym z elementów unijnego projektu jest też specjalne oznakowanie siedzeń dla osób starszych. Od 18 czerwca w żółtych autobusach firmy Mobilis około 50 siedzeń (od 2 do 4 w każdym pojeździe) zostało oznakowanych specjalnie przygotowanym piktogramem, symbolizującym postać osoby starszej (do tej pory stosowano jedynie oznaczenia dla rodziców z dziećmi oraz dla osób niepełnosprawnych). Celem była nie tylko poprawa bezpieczeństwa i komfortu jazdy, ale głównie uwrażliwienie innych pasażerów, szczególnie młodych, na potrzeby seniorów.
W ramach projektu AENEAS wydana została także broszura – Krakowski Transport bez Tajemnic. Wydawnictwo jest specjalnie opracowane z myślą o seniorach korzystających z usług miejskiego przewoźnika. Broszura zawiera informacje dotyczące funkcjonowania systemu transportu, biletów obowiązujących w komunikacji oraz porady i wskazówki na temat korzystania z automatów do sprzedaży biletów, czy wyszukiwarki połączeń. Wydawnictwo jest dostępne w obiektach Urzędu Miasta Krakowa od lipca tego roku.
Ilona Hałucha
Źródło: www.aeneas-project.eu
- «« poprz.
- nast.