Inżynieria ruchu

ZSZRD w Kaliszu – monitoring ruchu i ściganie wykroczeńZintegrowany System Zarządzania Ruchem Drogowym w Kaliszu będzie nowoczesnym, wielofunkcyjnym systemem, który nie tylko będzie zarządzał ruchem, ale też informował kierowców przez Internet o sytuacji na ulicach. Będzie też wykrywał pojazdy przeciążone i łamiące przepisy. O systemie mówi Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza.

Kalibracja więźby ruchu w oparciu o pomiary przekrojowe cz. IIProces zmiany wartości więźby ruchu polega na korekcie poszczególnych jej elementów w zależności od ich udziału w całkowitym potoku na odcinku z wartością pomiarową [2]. Można to opisać równaniem (5):

Kalibracja więźby ruchu w oparciu o pomiary przekrojowe cz. IJednym ze sposobów wspomagających problem aktualizacji modelu jest wykorzystanie dostępnej bazy pomiarów przekrojowych do szacowania zmian w więźbie ruchu bez konieczności prowadzenia szczegółowych badań podróży. Podejście wymaga aktualnej i w miarę możliwości rozbudowanej bazy danych pomiarów przekrojowych dla potoków pojazdów lub dla potoków pasażerskich. Działanie takie sprawdza się w przypadku krótkich horyzontów czasowych (np. kilkuletnich) i w efekcie daje zadowalające wyniki zastępując kosztowne i czasochłonne badania. W tym opracowaniu przedstawione zostaną podstawowe zasady i metody kalibracji więźby ruchu wraz z przykładami.

Szybciej o 6 procentTrójmiejski TRISTAR to jeden z największych projektów ITS w Polsce. Koszt jego wdrożenia wyniesie ponad 184 mln zł (156 mln zł dofinansowania ze środków UE). Na początku grudnia 2011 roku rozstrzygnięto przetarg na wykonawcę systemu. Realizacja czeka na zakończenie postępowania odwoławczego oraz na wynik kontroli uprzedniej prezesa UZP. - Zgodnie z założeniami, w efekcie realizacji projektu nastąpi skrócenie czasu przejazdu wszystkich pojazdów o 5,5 proc. oraz skrócenie czasu podróży środkami transportu zbiorowego o 6,5 proc. – mówi w wywiadzie Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

„SOL - Save Our Lives”  to kompleksowa strategia bezpieczeństwa ruchu drogowego dla Europy Środkowej. Projekt „SOL – Save our Lives” jest realizowany w ramach programu dla Europy Środkowej www.central2013.eu i współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR). Celem projektu jest zwiększenie możliwości działania lokalnych i regionalnych interesariuszy w celu ograniczenia liczby wypadków i ich ofiar w tej części Europy.

Relacja PKB a koszty wypadków drogowychRelacja między Produktem Krajowym Brutto a kosztami wypadków drogowych, w których są ofiary śmiertelne i poszkodowani, wskazuje, że inwestowanie w bezpieczeństwo drogowe jest efektywne. Istnieją metody stosowane do szacowania kosztów życia ludzkiego oraz obrażeń odniesionych w wypadkach. Należy je wykorzystywać zarówno w projektach poprawy bezpieczeństwa drogowego, jak i przed realizacją inwestycji do ich analiz ekonomiczno-finansowych. Zaleca się również monitorowanie rezultatów takich projektów i szacowanie rzeczywistych efektów ekonomicznych takich przedsięwzięć.