Inżynieria ruchu

Zjazdy przyczynek do sporówZjazd, najlepiej szeroki i wygodny, to dążenie dużej części posiadaczy nieruchomości sąsiadujących z drogą. Z kolei zarządca drogi patrzy na to odwrotnie – nie jakość zjazdu jest celem, ale jak najmniejsza ich ilość. Tak więc zjazdy stają się przyczynkiem sporów między zarządcą drogi a właścicielem przyległej do drogi nieruchomości. Z kolei truizmem jest twierdzenie, że droga nie może funkcjonować bez zjazdów.

{flv img="prof_marian_tracz_o_uspokojeniu_ruchu.jpg"}prof_marian_tracz_o_uspokojeniu_ruchu{/flv}

Standardy oznakowania przejazdów kolejowychNa terenie Warszawy podjęto się wprowadzenia zmian w istniejącym oznakowaniu pionowym przejazdów kolejowych, co powinno  przyczynić się do lepszej identyfikacji miejsca niebezpiecznego. Dzięki temu wzrośnie zarówno poczucie bezpieczeństwa kierowcy, jego komfort prowadzenia pojazdu, jak i płynność ruchu.

{flv img="warsztaty.jpg"}warsztaty{/flv}

350 mln euro pomoże uspokoić ruch w PolsceNajwiększym zagrożeniem dla ruchu drogowego w Polsce jest nadmierna prędkość pojazdów, która jest przyczyną 31 proc. wypadków śmiertelnych i każdego roku kosztuje życie ponad 1 600 osób. Aby przeciwdziałać tej sytuacji Ministerstwo Infrastruktury przygotowało Program Uspokojenia Ruchu na lata 2010 - 2014.

Program będzie realizowany na drogach lokalnych w obszarze zabudowanym – w miastach, miejscowościach i na obszarach wiejskich. Ocenia się, że dzięki realizacji Programu Uspokojenia Ruchu można będzie ocalić od śmierci ok. pięćset osób, a prawie sześć tysięcy kolejnych uchronić przed ciężkimi obrażeniami ciała. Priorytet otrzymają miasta i miejscowości położone na trasach alternatywnych do dróg krajowych.

„Miasteczko Holenderskie” - doświadczenia i problemy na etapie projektowaniaZ uwagi na położenie Puław na przecięciu ważnych korytarzy drogowych i atrakcyjną lokalizację miasta generującą znaczny ruch tranzytowy, jednym z większych wyzwań podczas prowadzenia prac projektowych było duże natężenie ruchu na drodze wojewódzkiej – zwłaszcza w czasie weekendów. Geometria drogi wymagała takiego ukształtowania, aby jednocześnie spełniła swoje zadanie w zakresie uspokojenia, a przy tym nie ograniczała w znaczący sposób przepustowości odcinka.