Inżynieria ruchu
Na skrzyżowaniu ulicy Mickiewicza z ulicą Stawową w Katowicach zamontowano podświetlenia krawędzi przejścia dla pieszych. Choć rozwiązanie nie jest nowe – podobne rozwiązanie można spotkać w holenderskim Bodegraven, niemieckim Augsburgu, a także Swarzędu, Ostrowie Wielkopolskim, Poznaniu i Krakowie – urządzenia wykorzystane w Katowicach zostały dopracowane, by były skuteczne bez względu na pogodę, również w słoneczne dni, a także mogły być pomocne dla osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci. To oznacza, że w Katowicach wprowadzane jest najprawdopodobniej rozwiązanie jedyne w świecie.
- Szczegóły
Separatory, oddzielające miejsca parkingowe od torów tramwajowych na całej ul. Długiej, Strefa Ograniczonego Ruchu na ul. Franciszkańskiej (od skrzyżowania przy Filharmonii) oraz brak możliwości przejazdu samochodów ul. Dominikańską w godzinach szczytu – to główne założenia zmian przygotowanych przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu i Zarząd Transportu Publicznego, które usprawnią kursowanie tramwajów w ścisłym centrum Krakowa.
- Szczegóły