Inżynieria ruchu

Przebudowane skrzyżowanie al. Niepodległości i S. Batorego. fot. Zarząd Dróg MiejskichWarszawscy drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich zakończyli przebudowę skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Stefana Batorego. Reorganizacja ruchu na tym mokotowskim skrzyżowaniu były koniecznością, a przeprowadzone zmiany wpisują się w politykę poprawy bezpieczeństwa i dostępności na warszawskich ulicach.

20191121 103436Przy ulicy Rydygiera powstało aktywne przejście dla pieszych. Wyposażone w aktywne znaki i elementy świetlne ma ostrzegać kierowców o znajdujących się w tym miejscu pasach. Dodatkową ochronę pieszego stanowi system antypoślizgowy i azyl, który powstał w ramach poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu.

edroga617Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zastosował nowe rozwiązanie techniczne na przejściu dla pieszych przy cmentarzu na ul. Ściegiennego, ułatwiające orientację i pokonanie przejścia przez osoby słabowidzące i niewidome. Zainstalowany został specjalny rodzaj płytek ostrzegawczych z wypustkami w bardzo intensywnym kolorze.

IMG 752525 listopada rozpoczęły się prace na placu Hoffmanna. Wewnętrzny pas ronda został wyłączony z ruchu. Utrudnienia mają związek ze zmianami, jakie drogowcy planują wprowadzić w tym miejscu. Podobnie jak na placu biskupa Jana Chrapka, na placu Hoffmanna powstanie rondo turbinowe.

IMG 7525Poprawa bezpieczeństwa to główny cel prac drogowych, realizowanych obecnie na placu Pokoju Toruńskiego. Chodzi o ograniczenie prędkości samochodów i zmniejszenie liczby niebezpiecznych miejsc, grożących kolizją. Roboty zakończą się w grudniu tego roku. Dla zminimalizowania utrudnień w ruchu są prowadzone etapami.

pieszyZarząd Dróg Miasta Krakowa montuje kolejne nowoczesne sygnalizatory akustyczne na przejściach dla pieszych. Tym razem rozwiązania, które pomogą osobom z niepełnosprawnościami w samodzielnym poruszaniu się po mieście, zostały zainstalowane na przejściach dla pieszych przy ulicach Orawskiej oraz Bunscha. W całym Krakowie tego typu sygnalizatorów najnowszej generacji – wyposażonych w detektory wibrujące i dźwiękowe – jest już około siedemdziesięciu.