samochody wracaja na rondo zegrzepic11016129407222374with ratio16 92 marca, dwa tygodnie wcześniej niż planowano, na nowo wybudowane rondo Żegrze będzie można wjechać z każdej strony i skorzystać ze wszystkich jego zjazdów. W nocy z 1 na 2 marca na rondzie oraz skrzyżowaniu ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej zmieniona zostanie organizacja ruchu. Szybsza niż planowano przejezdność ronda to efekt tempa prac prowadzonych w jego rejonie.

 

Samochody wracają na rondo Żegrze
Na razie ruch na rondzie będzie się odbywał jednym pasem. W związku z remontem przejazdu przez torowisko zmieni się też organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej.
Kierowcy jadący w stronę ronda, którzy będą chcieli skręcić w lewo z ul. Żegrze w ul. Kurlandzką, kierowani będą na rondo Żegrze. Po jego objechaniu będą mieli możliwość prawoskrętu w ul. Kurlandzką. Dla kierowców jadących od strony ronda, którzy będą chcieli z ul. Żegrze skręcić w ul. Inflancką, przygotowano nowo wbudowaną tuż za skrzyżowaniem, tymczasową "przewiązkę", czyli miejsce do zawracania między dwoma jezdniami. Po zawróceniu w tym miejscu będzie można skręcić w prawo, w ul. Inflancką.

Z podobnych rozwiązań będą mogli korzystać kierowcy, którzy jadąc z ulic Inflanckiej lub Kurlandzkiej na skrzyżowaniu z ul. Żegrze będą chcieli pojechać w lewo lub prosto. Ruch pojazdów w tym wypadku także zostanie przekierowany na rondo Żegrze oraz na tymczasową "przewiązkę".

Kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych prac i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie. Nowa, tymczasowa organizacja ruchu w rejonie ronda ma obowiązywać do końca kwietnia.

Nowy Górny Taras Rataj
Dzięki pracom rozpoczętym w sierpniu zeszłego roku kompletnie przebudowane zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna na całym odcinku od ronda Żegrze do os. Lecha. Nowe oblicze zyskają przystanki tramwajowe, a przystanek Os. Czecha stanie się przystankiem zintegrowanym, tramwajowo-autobusowym, gdzie przesiadki będą dokonywane "drzwi w drzwi". Tam również piesi zyskają dodatkowe przejście naziemne, które umożliwi swobodny dostęp do przystanku osobom niepełnosprawnym.

Rozbudowane zostanie rondo Żegrze - powiększy się jego średnica. Zlikwidowane zostaną niewygodne przejścia podziemne, powstanie układ przystanków tramwajowych od strony ul. Żegrze. W tym rejonie nastąpi też przebudowa i budowa nowych chodników oraz dróg rowerowych. Wyprowadzone też zostaną tory z ronda w kierunku ul. Unii Lubelskiej. Powstanie tu nowa trasa tramwajowa z pętla w okolicach ul. Falistej.
Zakres prac przewiduje wyposażenie infrastruktury drogowo-torowej w elementy stałej organizacji ruchu i bezpieczeństwa, w tym sygnalizacji świetlnej, a także budowę systemu monitoringu wizyjnego. Przebudowane zostanie oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa oraz gazowa itp. W rejonie ronda Żegrze zasadzono będą nowe drzewa, a także postawiona zostanie tzw. mała architektura na przystankach, jak wiaty, ławki, czy tablice informacji pasażerskiej.

W trakcie inwestycji nastąpi przebudowa skrzyżowań ulic Chartowo-Wiatraczna i Żegrze-Bobrzańska w zakresie nawierzchni jezdni oraz chodników.

Tramwaje wrócą na nowe torowisko na Górnym Tarasie Rataj jesienią 2019 roku. Inwestycja jest jedną z części dużego zadania projektowego pod nazwą "Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej" - projekt jest dofinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w obrębie działania 6.1 "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach" (Fundusz Spójności). Kolejne etapy projektu to budowa układu torowego i drogowego w ciągu ul. Unii Lubelskiej wraz z budową nowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz modernizacja trasy kórnickiej. Całe zadanie zakończy się w 2023 roku.

Źródło: PIM

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.